“Over het algemeen worden de brillen dit jaar subtieler; merkdetails en logo’s minder opvallend, dunnere veren en strakkere monturen met minder stras. Wat we ook weer meer terug zullen zien zijn de ovaaltjes, vooral de Polo collectie komt met leuke ronde modellen. De Retro trend is dit jaar ook niet meer weg te denken uit de brillenmode, dus grote opvallende kunststof modellen zijn weer vol in productie. Wel zijn deze brillen kwalitatief sterker omdat kwaliteit steeds belangrijker wordt anno 2009. Metalen brillen zijn er minder dit jaar, wel kunststof materialen met metalen accenten.
Nieuws per merk:
Burberry
Burberry komt met prachtige, hedendaagse en klassieke modellen voor de elegante volwassen consument. Maar ook met sterke modellen die de jongere consument aantrekt. Uiteraard wordt er in elk model gerefe reerd naar de herkenbare Burberry details geïnspireerd uit de juwelenlijn van Burberry. Vooral het vierkante accent met ingegraveerde handelsmerk ‘het ruitdesign’ komt op elke bril terug op de veer of subtieler aan de binnenkant van de bril. Voor zowel de modebewuste man als vrouw worden deze monturen absolute must-haves.
Bvlgari
Bvlgari viert dit jaar haar 125ste verjaardag en komt daarom speciaal met een Anniversary collectie genaamd: SOTIRIO BULGARI, een ode aan de oprichter van dit eeuwenoude juwelenhuis. De Sotirio Bulgari collectie bestaat uit drie zonnebrillen en twee juwelen van correctiemonturen in verschillende kleuren ieder met een speciaal ontworpen logo. Naast deze extra editie is de standaard collectie van Bvlgari dit jaar goed gewaarborgd met zeer verfijnde mannen en vrouwen modellen inclusief de welbekende Swarovski steentjes.
Chanel
De meest ultieme luxery brand komt dit jaar met een mooie partij exclusieve modellen. Deze CHANEL collectie – Forever Successful – kenmerkt zich met de blijvende symbolen van CHANEL: the camelia, de parel en de dubbele C. Een zeer tactische collectie die 5 bestsellers ten gelde maakt: Perle, Caché Dévoilé, Vintage en Camélia. Vooral de Perle collectie, met echte parels op de veer en wegdraaiend logo, is een zeer gracieuze accessoire voor het zicht.
D&G
D&G is en blijft het eerste merk voor de modebewuste jonge en innovatieve generatie. D&G haalt haar inspiratie van de straat, de urban cross-culture en de hedendaagse muziek. Dit zie je in de nieuwe collectie terug in 4 verschillende lijnen: Minimal Details, Old School, Prom Night & Mathematical Precision. Naast de opzichtige zwaardere monturen in kunststof komt D&G ook met enkele ovale monturen in metaal.
DKNY
Ook in de nieuwe collectie van DKNY, het energiecentrum van New York, laat zij een unieke mix zien van stijlen geschikt voor meerdere generaties wereldwijd die op zoek zijn naar kwaliteit, functionaliteit en een modern designs geschikt voor iedere gelegenheid. De nieuwe DKNY collectie maakt gebruik van meer basiskleuren in levendige en pakkende kleurencombinaties in een grote variëteit aan vormen in kunststof en metaal met het logo meer discreet aanwezig.
Dolce & Gabbana
Ontwerpers Domenico Dolce en Stefano Gabbana staan voor absolute Italiaanse luxe. Dit springt direct in het oog in de nieuwe collectie. Vooral het onderstaande nieuwe vrouwenmodel straalt één en al luxe uit met de mooie steentjes aan de buitenkant van de veer op de plaats van het logo. Het logo is weer subtieler wat te vinden is aan de binnenkant van de bril. Dit vrouwenmodel is een uitbereiding op The Limited Edition “Stone Project” van 2008.
man
vrouw
Miu Miu
Miu Miu is het koosnaampje dat haar vader voor Miuccia Prada had verzonnen. Deze collectie komt dit voorjaar weer met prachtige uitdagende en innovatieve monturen voor de toonaangevende vrouw met een sterke persoonlijkheid en onafhankelijke stijl. Dit keer veel kunststof modellen met een ruim kleurenpallet en prachtige excentrieke, bijna katachtige vormen. Onderstaande met het ingegraveerde “miumiu” logo een daarnaast het opvallende montuur in duokleur.
Niemand minder dan Katie Holmes is dit jaar het gezicht van Miu Miu. Na Chloë Sevigny, Vanessa Paradis, Drew Barrymore, Kirsten Dunst en Lindsay Lohan is het nu de beurt aan Katie om de celebrity traditie bij Miu Miu voort te zetten. Katie is te zien in de reclamecampagne voor zomer 2009 voor Miu Miu.
Vogue
Vogue is het merk voor iedere Fashion Lover. Het succesvolle Play Everyday concept met Giselle Bündchen van vorig jaar wordt dit jaar doorgezet. Echter met een prachtig nieuw topmodel als gezicht van Vogue wereldwijd: Daria Werbowy. Daria is geboren in 1983 in Oekraïne, daarna heeft ze 3 jaar in Polen geleefd. Ze woont tegenwoordig in Mississauga, Ontario en zal in 2009 al het campagne materiaal voor Vogue sieren.
Versace
Het versterken van de nieuwe positie van Versace heeft alles te maken met: “return to luxury” met een duidelijke focus op kwaliteit, precisie, stijl en exclusiviteit.
juni 2009 is niemand minder dan Kate Moss het nieuwe gezicht voor Versace. Voor de mannen collecties siert Patrick Dempsy het marketing materiaal ook tot en met juni 2009.
Naast dat er veel geïnvesteerd zal worden in print en outdoor advertising zal het merk ook media aandacht creëren via de andere producten van Versace, zoals: horloges en parfumerie.
Prada Linea Rossa
Na het grote succes van de zonnebrillen collectie, brengt Prada Linea Rossa nu ook een correctie lijn uit, welke gelanceerd zal worden in maart 2009. Er zullen 9 heren en 2 dames modellen uitgebracht worden gevolgd door 6 modellen in juni. De collectie heeft een sportieve uitstraling met een sterke link naar fashion. Het rode logo op de veer is een kenmerkend symbool voor Prada Linea Rossa. Er staan verschillende promotionele activiteiten in de planning in het teken van de lancering van de nieuwe correctielijn; mediacampagne, consumentenbrochure, internationaal pers evenement, merk ambassadeurs, gratis brillen voor VIP´s en in-store promotie materiaal.
“”