Eurovisie vergroot de beleving met monturen uit de Youpi! collectie. Via een computerspel komen kinderen van 6 tot 12 jaar op speelse wijze in contact met brillen.
Een hoge score kan mooie prijzen opleveren. Met de Pas-je-bril applicatie kunnen ze online monturen passen. Een snapshot met hun favoriete montuur delen ze via sociale media. Ieder kind kan het computerspel spelen. Als kinderen een bril moeten dragen, breng ze dan in contact met een merk dat “cool” is en fun toevoegt aan de monturen met spetterende kleuren en eigentijdse trends.
Dat is de boodschap bij World of Youpi! Hiernaast kan een groep zelfstandige opticiens in de tientallen landen waar Youpi! wordt verkocht, een wedstrijd tussen de kinderen organiseren. Voor zo’n verkoopactie is een inlogcode beschikbaar, terwijl de opticiens worden ondersteund met het spel op een flatscreen in de winkel en met kaarten om uit te delen.
In het spel World of Youpi! speelt het karakter Youpi! een hoofdrol. Het kan een meisje of een jongen zijn. Zij of hij kan lopen, springen en schieten, maar ook door vijanden geraakt worden. Op het strand, in het poolgebied of in het maanlandschap: dit zijn de levels in het spel. De “powerups” bestaan uit Youpi!-brillen, zij geven de speler extra krachten om een level te doorlopen.
Aan het spel is een highscore-module verbonden, waarmee kinderen hun score met vrienden kunnen vergelijken. De zelfstandige opticien die Youpi! verkoopt, kan regionaal acties opzetten waarin hij de hoogste scores met aantrekkelijk prijzen beloont. Youpi! is hiermee een van de weinig leveranciers van merkmonturen die de eindgebruiker opzoekt.
De kinderen die aan het spel deelnemen, zullen via de moderne media zorgen voor een snelle inktvlekwerking. Daarna veroveren snapshots met een hip Youpi! montuur de kring van vrienden en familie.
Meer informatie: www.eurovisie.com
“