De OogCheckWeken

De toename van bijziendheid bij kinderen is volop in het nieuws! Zo was het onlangs een gespreksonderwerp bij Koffietijd. Ook was er aandacht voor op NPO radio 1. De afgelopen maanden is door de lockdown vanwege COVID-19 de bijziendheid bij kinderen verder toegenomen. Kinderen zitten nog meer achter schermpjes, krijgen online les, gamen meer en spelen minder buiten. Dat blijkt uit een actuele internationale studie, waarover Erasmus MC dit artikel schreef. Dit is dus hét moment om ouders en kinderen bewust te maken van het belang van goede oogzorg!

Goede oogzorg juist bij kinderen

Vanuit CooperVision Specialty EyeCare hechten wij veel waarde aan goede oogzorg voor iedereen, juist bij kinderen. Het draait bij de myopie-epidemie vooral om nog meer bewustwording te creëren door heldere adviezen en informatie te geven. Als bijziendheid tijdig wordt herkend, dan kan er eerder actie worden ondernomen. Controle van de kinderogen hoort daar natuurlijk ook bij. Daarom hebben we besloten om in maart weer nationale OogCheckWeken te organiseren.

Myopie Management Experts

De Myopie Management Experts (MME’s) hebben alle kennis en middelen om kinderen een maatwerk myopiemanagement-therapie aan te bieden. Door mee te doen aan de OogCheckWeken geven zij ouders & verzorgers een extra stimulans om bij hen in de praktijk langs te komen voor de Kijk Verder oogcheck voor hun kind. Veilig & vertrouwd natuurlijk!

Nog geen MME? Je kunt MME worden door het volgen van het webinar van de CooperVision Specialty EyeCare Academy. Klik hier voor meer informatie over dit webinar.

Online campagne

Opnieuw komt er, net als bij de voorgaande landelijke OogCheckWeken, een online campagne via Facebook en Instagram vanaf half februari t/m maart. Ouders en verzorgers worden opgeroepen om bij gespecialiseerde opticiens in de buurt langs te komen voor een OogCheck voor hun kind. Daarbij worden ook moederinfluencers via Mamaplaats.nl ingezet.

Gepubliceerd op: 08-02-2021

Reacties

Comments