Mijn EasyScan en ik – Gert de Pee Optiek

Een ooggezondheidsonderzoek in 3 minuten? Het kan écht -met de EasyScan. Iedere zelfstandige opticien kan zich optimaal onderscheiden met het in Nederland ontwikkelde EasyScan-concept. Consumenten kunnen heel eenvoudig hun ooggezondheid laten testen, door alle medewerkers in de optiekwinkel . Toegevoegde waarde voor de klant én voor de opticien. Eyeline sprak met Gert de Pee, eigenaar van Gert de Pee Optiek in Dongen, over zijn EasyScan.

Gert de Pee

“Onze EasyScan wordt al vijf jaar lang fanatiek gebruikt. Iedere klant van 40 en ouder bied ik een onderzoek aan. Inmiddels hebben we dankzij de EasyScan al behoorlijk wat afwijkingen gevonden, waaronder laatst een macula pucker, die door de oogarts behandeld kon worden. Ook een jongen van 16 met een floater konden we doorsturen. En bij een discutabele oogdruk, die ik bij iedere klant meet, zetten we de EasyScan ook meteen in. Hij brengt zelfs de kleinste afwijking in beeld. Ook kun je tijdens en na het onderzoek bepaalde dingen aankaarten waar je anders minder gemakkelijk over begint, zoals UV en blauw licht. Met een animatiefilmpje vanuit de EasyScan software kun je dat direct inzichtelijk maken en beschermende coatings promoten. Ik wil mijn klanten méér bieden dan een simpele oogmeting en duidelijk maken dat wij staan voor kwaliteit en zorg. De optiekwereld staat behoorlijk onder druk en met de EasyScan kan ik de strijd aangaan”.

De extra’s van EasyScan

Wanneer je als zelfstandig opticien je klant op ieder willekeurig moment een complete netvliescontrole volgens het EasyScan-concept kunt aanbieden, neemt de klantenloyaliteit beslist toe. Bovendien beschikt EasyScan over uitgekiende marketinguitingen om nieuwe traffic naar de winkel te genereren. De EasyScan-software bevat materiaal waarmee je klanten het belang van het beschermen van het netvlies en van glazen met de juiste coatings en/of contactlenzen met de juiste filters kunt uitleggen. Na het onderzoek worden de netvliesfoto’s naar de smartphone van de klant gestuurd. Hij of zij kan deze ervaring dus eenvoudig delen met familie en vrienden. En dit kan dan weer leiden tot mond-op-mond reclame. Dankzij de EasyScan Academy blijft medische en commerciële kennis up-to-date. Bovendien organiseert EasyScan regelmatig workshops, in samenwerking met een optometrist. Hierin komen tevens praktijkvoorbeelden aan bod. De eerstvolgende training staat gepland op 23 september. Stuur voor meer informatie en inschrijvingen een mail naar marketing@easyscantest.com

Meer informatie

www.easyscantest.com

 

 

Gepubliceerd op: 27-05-2019

Reacties

Comments