Mijn EasyScan en ik – Lindenhovius Opticiens

Een ooggezondheidsonderzoek in 3 minuten? Het kan écht -met de EasyScan. Iedere zelfstandige opticien kan zich optimaal onderscheiden met het in Nederland ontwikkelde EasyScan-concept. Consumenten kunnen heel eenvoudig hun ooggezondheid laten testen, door alle medewerkers in de optiekwinkel . Toegevoegde waarde voor de klant én voor de opticien. Eyeline sprak met Gerard Eijkholt, eigenaar van Lindenhovius Opticiens in Doetinchem, over zijn EasyScan.

Gerard Eijkholt

“Wij hebben gekozen voor de EasyScan omdat ook onze opticien en contactlensspecialist ermee kunnen werken. We hebben niet iedere dag een optometrist in huis, maar kunnen dankzij de EasyScan wel toch dagelijks oogzorg bieden. Wanneer je kiest voor een funduscamera ben je geheel afhankelijk van de optometrist, omdat hiervoor de ogen gedruppeld moeten worden. Zo’n camera zou bij ons een groot deel van de tijd stof staan happen. Een onderzoek met de EasyScan maakt bij ons standaard deel uit van een oogmeting bij volwassenen. Het onderzoek is heel klantvriendelijk en het apparaat is breed inzetbaar. Klanten vinden het een netvliesscan erg interessant en staan duidelijk open voor de mogelijkheden. Wij printen de foto’s niet uit, maar mailen deze na beoordeling door onze optometrist naar de klant, met daarbij de conclusie ‘pluis’ of niet-pluis’, een goede uitleg en eventueel advies. Wanneer we een duidelijke afwijking zien, wordt de klant uiteraard direct naar de oogarts doorverwezen. Wij willen onze oogzorg uitbreiden en de EasyScan past perfect in die strategie; hij heeft de kwaliteit van de oogzorg én van ons bedrijf -ook al hebben we hem pas 9 maanden in huis- duidelijk naar een hoger plan getild”.

De extra’s van EasyScan

Wanneer je als zelfstandig opticien je klant op ieder willekeurig moment een complete netvliescontrole volgens het EasyScan-concept kunt aanbieden, neemt de klantenloyaliteit beslist toe. Bovendien beschikt EasyScan over uitgekiende marketinguitingen om nieuwe traffic naar de winkel te genereren. De EasyScan-software bevat materiaal waarmee je klanten het belang van het beschermen van het netvlies en van glazen met de juiste coatings en/of contactlenzen met de juiste filters kunt uitleggen. Na het onderzoek worden de netvliesfoto’s naar de smartphone van de klant gestuurd. Hij of zij kan deze ervaring dus eenvoudig delen met familie en vrienden. En dit kan dan weer leiden tot mond-op-mond reclame. Dankzij de EasyScan Academy blijft medische en commerciële kennis up-to-date. Bovendien organiseert EasyScan regelmatig een workshop, in samenwerking met een optometrist. Hierin komen tevens praktijkvoorbeelden aan bod. De eerstvolgende training staat gepland op 7 oktober. Stuur voor meer informatie en inschrijvingen een mail naar marketing@easyscantest.com

Meer informatie

www.easyscantest.com

 

Gepubliceerd op: 24-06-2019

Reacties

Comments