Mijn EasyScan & ik – Schouwenburg Optiek

Een oogscreening in 3 minuten? Het kan met de EasyScan! Met het, in Nederland ontwikkelde, EasyScan concept kan elke zelfstandige opticien zich optimaal onderscheiden. “Een klant kan heel eenvoudig zijn ooggezondheid laten testen, door alle medewerkers in de winkel”, vertelt René Zwanenburg, (Sales Manager EasyScan Nederland) enthousiast. Samen spraken we met Ton Schouwenburg, eigenaar van Schouwenburg Optiek

Ton Schouwenburg – Schouwenburg Optiek

“Drie jaar geleden was ik op zoek naar een funduscamera die snel inzetbaar is en die zonder pupilverwijding te gebruiken was, zodanig dat ik snel ‘pluis’ en ‘niet-pluis’ kon onderscheiden. Mijn keuze viel daarom op de EasyScan, die we tot op de dag van vandaag aan iedere klant aanbieden. Jong of oud, contactlensdrager of brildrager, iedere nieuwe klant en iedere klant bij wie het  onderzoek een jaar geleden verricht is, bieden we een oogonderzoek aan met de EasyScan. Als optometrist gebruik ik hem zelf het meest, maar ook opticiens en stagiaires laat ik de EasyScan gebruiken. Samen met de klant leggen we de afbeeldingen goed uit met behulp van een schaalmodel van het oog. Hier krijgen we prettige reacties op, maar we zien ook dat het nodig is. Zo hebben we al meerdere klanten  na het EasyScan onderzoek tijdig kunnen doorverwijzen naar de oogarts. Een klant belde ons enkele uren na ons onderzoek op om ons te bedanken en te vertellen dat ze inmiddels al geholpen was door de oogarts. Op zo’n moment merk je dat je verschilt maakt!”

René Zwanenburg – Sales Manager NL EasyScan

“Met het EasyScan concept kan de zelfstandige opticien zich onderscheiden door middel van een netvliescontrole en hiermee klantenloyaliteit laten toenemen. Verder hebben wij uitgekiende marketinguitingen ontwikkeld om nieuwe klanten naar de winkel te trekken. De EasyScan software bevat materiaal om de klant het belang uit te leggen van het beschermen van hun netvlies en van glazen met de juiste coatings. Na het onderzoek worden de netvliesfoto’s eenvoudig naar de smartphone van de klant gestuurd. Hiermee kunnen zij hun ervaring delen met familie en vrienden, wat weer leidt tot mond-tot-mond reclame. De EasyScan Academy zorgt ervoor dat medische en commerciële kennis up-to-date blijft. Tenslotte, vijfmaal per jaar organiseren wij een commerciële training in samenwerking met een optometrist waarin tevens praktijkvoorbeelden worden besproken. Wordt vervolgd…”

Meer informatie

www.easyscantest.com

Gepubliceerd op: 06-02-2019

Reacties

Comments