Essilor steunt Jantje Beton op World Sight Day

Donderdag 8 oktober is World Sight Day, een dag die door de World Health Organization (WHO) is uitgeroepen tot Internationale Dag van het Zicht. Essilor maakt zich hard voor het verbeteren van levens door het verbeteren van zicht en daarom steunt de brillenglazenfabrikant op World Sight Day de organisatie Jantje Beton met een eenmalig bedrag.

Jantje Beton zet zich in voor meer speelkansen en -ruimte voor kinderen. Aangezien buitenspelen enorm belangrijk is voor de ontwikkeling van de ogen van kinderen, sluit de actie mooi aan bij de missie van Essilor.

“Bescherm je ogen tegen blootstelling aan licht” staat dit jaar centraal op World Sight Day. Het licht komt tegenwoordig steeds vaker van digitale apparaten. Meer schermtijd zorgt voor digitale oogklachten en kan een nadelige invloed hebben op de ontwikkeling van de ogen van kinderen. Het is belangrijk dat kinderen regelmatig in de verte kijken. Een oplossing hiervoor kan zijn om kinderen vaker buiten te laten spelen. Uiteraard wel voorzien van de juiste bescherming tegen het zonlicht.

In 2020 nog meer digitalisering

2020 is anders dan anders; ook voor onze ogen. Miljoenen mensen wereldwijd maken steeds intensiever en langer gebruik van digitale schermen voor werk, school en het onderhouden van contact met vrienden. Vooral kinderen brengen significant meer tijd per dag door achter het beeldscherm. Door deze digitalisering van onze dagelijkse routines worden onze ogen nog meer blootgesteld aan mogelijke schadelijke effecten van blauwviolet licht.

Donatie Jantje Beton

Om het sponsorbedrag voor Jantje Beton te verhogen, heeft Essilor samen met Kaartje2go een actie opgezet. Sophie Marcks-van Erp, Consumer Experience Manager bij Essilor, licht de actie toe: “Bij elk paar Essilor brillenglazen dat tussen 8 en 15 oktober via de aangesloten zelfstandige opticiens wordt geleverd, wordt een code voor een gratis postkaartje via Kaartje2go meegeleverd. Zo sturen nieuwe brildragers een gratis kaartje aan een bekende om te laten weten dat ze hem of haar ook in deze roerige tijden niet uit het oog verliezen. Voor elke verstuurde kaart sponsort Essilor € 1,- extra aan Jantje Beton!”

DISCLAIMER. Bij Varilux en Eyezen bestellingen die in de periode 8 oktober t/m 15 oktober worden uitgeleverd ontvangt de consument een unieke code voor het verzenden van een gratis kaartje t.w.v. € 3,90 via Kaartje2go/worldsightday. Deze actie is geldig t/m 31 oktober 2020 en wordt mede mogelijk gemaakt door Essilor Nederland BV en Kaartje2go. Ook consumenten die op World Sight Day een bril aanschaffen bij een van de aangesloten opticiens ontvangen een unieke code voor een gratis kaart, zolang de voorraad strekt. De actie is alleen geldig bij opticiens die vermeld worden op essilor.nl/zoek-opticien. De actievoorwaarden worden tevens vermeld op de actiekaartjes met unieke actiecodes.

Gepubliceerd op: 08-10-2020

Reacties

Comments