Helena Christensen gezicht van Specsavers

Internationaal model en fotografe Helena Christensen werkt samen met Specsavers en is dit jaar het gezicht in de reclamecampagnes van het brillenmerk. Dinsdag 21 mei introduceerde zij in Amsterdam een eigen collectie met de naam “Selected by Helena Christensen”.

Helena Christensen is in 2013 “face of fashion” van Specsavers. Zo is ze het gezicht in meerdere reclamecampagnes. Daarnaast zit ze in de jury van de “Brildrager van het jaar” award en kiest ze dus zelf de Nederlandse winnaar van deze verkiezing. Ingrid Kersting van Specsavers over de samenwerking met het supermodel:

Hoe is Specsavers bij Helena Christensen terechtgekomen?

“Helena is al eerder het gezicht geweest van de “Brildrager van het Jaar” bij Specsavers in Denemarken. Zij is natuurlijk zelf half Deens. Deze samenwerking is zo goed bevallen dat zij nu het fashion gezicht, ambassadeur en jurylid is van de “Brildrager van het Jaar”-verkiezing in verschillende Specsavers-landen.”

Wat maakt haar een goed boegbeeld voor het merk?
“Als model en fotografe heeft Helena een natuurlijk gevoel en enorme passie voor mode ontwikkeld. En in haar rol als model en fotografe in de Internationale fashion-scene past Helena natuurlijk goed bij onze “Brildrager van het Jaar” wedstrijd. Zij weet als geen ander hoe het is om model te zijn en kan goed beoordelen of iemand “specs-appeal” heeft of niet. Daarnaast heeft zij met haar ervaring in de modewereld haar eigen monturencollectie uitgekozen genaamd “Selected by Helena” en zij is hier natuurlijk ontzettend trots op.”

Specsavers doet steeds meer met fashion. Waarom kiezen jullie daarvoor?
“De bril is steeds meer een modeaccessoire geworden. Daarnaast is het een “emotioneel product”. Want uiteindelijk wil iedereen toch een leuke, mooie en fashionable bril. De bril zit tenslotte op je gezicht en bepaalt toch een groot gedeelte van je looks en uitstraling. Wij bieden onze klanten daarom een gevarieerde monturencollectie. Wij blijven innoveren door bijvoorbeeld samenwerkingen met modeontwerpersduo Spijkers en Spijkers en nu met Helena.”

Merken jullie dat je met mode-iconen een nieuwe (jongere) doelgroep aanspreken?
“Wij hebben zeker gemerkt dat een gedeelte van de jongere doelgroep merkgericht is en ook de fashionontwikkelingen goed in de gaten houdt. Dat zagen we ook bij de introductie van de Spijkers en Spijkers-collectie.”

Wat kunnen we verwachten van de campagne rond Helena Christensen en welke media worden ingezet?
“Helena is het gezicht van onze wedstrijd “Brildrager van het Jaar 2013” en zit ook in de jury samen met hoofdredacteur C??cile Narinx van Elle, Melanie van Wijk van Maison PR en ikzelf. Daarnaast is zij dus het Fashion Gezicht voor Specsavers. Alle activiteiten zullen wij communiceren via verschillende media: print, instore, POS materialen, sociale media, radio en pr.