Loyalty Lab zet Whize-Analyse in: Gedetailleerd zicht op doelgroep

Om goed inzicht te krijgen in je klantenbestand en je verzorgingsgebied, en op basis daarvan gerichte marketingkeuzes te kunnen maken, ontwikkelde Loyalty Lab de Whize-Analyse. Optiek van Dinther in Roosendaal maakte hier onlangs gebruik van en doet er nu zijn voordeel mee.

Een Whize-analyse is gebaseerd op de externe database van Whooz en de database van de ondernemer. Whooz heeft alle, ruim 7.7 miljoen, huishoudens in Nederland beschreven en geclassificeerd en geeft zo een zeer nauwkeurig inzicht in de Nederlandse consument van de 21e eeuw. Deze classificatie worden de Whize-profielen genoemd; 11 segmenten en 59 subsegmenten. Deze indeling schetst een beeld van de Nederlandse huishoudens voor wat betreft hun sociodemografie, levensstijl, cultuur en (koop)gedrag. Loyalty Lab gebruikt deze methode om de database van de ondernemer te segmenteren en bepaalt zo in welke profielen de klanten van een specifieke winkel passen en waar, binnen het verzorgingsgebied van de ondernemer, potentiële nieuwe klanten wonen.

De rest van dit artikel leest u in ons tweede Eyeline magazine:

 

Meer informatie

www.loyaltylab.nl

 

Gepubliceerd op: 11-03-2020

Reacties

Comments