Mijn EasyScan en ik – Geert Bodewes

Een oogscreening in 3 minuten? Het kan écht -met de EasyScan. Iedere zelfstandige opticien kan zich optimaal onderscheiden met het in Nederland ontwikkelde EasyScan-concept. Consumenten kunnen heel eenvoudig hun ooggezondheid laten testen, door alle medewerkers in de optiekwinkel. Toegevoegde waarde voor de klant én voor de opticien. Eyeline sprak met Geert Bodewes, eigenaar van Geert Eyefashion in Ermelo.

Geert Bodewes – Geert Eyefashion in Ermelo

“Ik werk al vijf jaar met de EasyScan en ben er heel blij mee. Met verschillende soorten licht kun je de diepte op het netvlies bepalen. De beelden zijn erg goed en je kunt er heel veel uithalen. Ik heb er een netvliesloslating mee ontdekt, we zien er staar mee en gebruiken hem voor diabetische retinacontrole. De foto’s die we daarvoor maken, sturen we naar een centrum en kunnen eventueel door een oogarts worden gecontroleerd.

Bij ons hoort een onderzoek met de EasyScan bij een optometrisch onderzoek, maar niet bij een normale oogmeting. Behalve wanneer ik vermoed dat er iets niet pluis is.

Ik denk dat voor iedere zelfstandige opticien een EasyScan een meerwaarde geeft: als je tot de ‘vrijgevestigde orde’ behoort, is dit één van de dingen waarmee je kunt overleven.

Opticiens zijn gewend alleen maar service en nog meer service te geven, maar grootwinkelbedrijven gaan dat ook doen, dus je móet je kunnen onderscheiden. Dat kun je doen door op gevoel te werken -vind ik-, een goede collectie te hebben en bezig te zijn met het paramedische deel van de optiek.

Bij mij komen daar in ieder geval klanten voor terug; soms ook nadat ze in een andere stad zijn gaan wonen”.

De extra’s van EasyScan

Wanneer je als zelfstandig opticien je klant op ieder willekeurig moment een complete netvliescontrole volgens het EasyScan-concept kunt aanbieden, neemt de klantenloyaliteit beslist toe. Bovendien beschikt EasyScan over uitgekiende marketinguitingen om nieuwe traffic naar de winkel te genereren. De EasyScan-software bevat materiaal waarmee je klanten het belang van het beschermen van het netvlies en van glazen met de juiste coatings kunt uitleggen.

Na het onderzoek worden de netvliesfoto’s naar de smartphone van de klant gestuurd. Hij of zij kan deze ervaring dus eenvoudig delen met familie en vrienden. En dit kan dan weer leiden tot mond-op-mond reclame. Dankzij de EasyScan Academy blijft medische en commerciële kennis up-to-date.

Meer informatie

www.easyscantest.com

Gepubliceerd op: 28-07-2020

Reacties

Comments