Mijn Easyscan en ik – Sven van Sven voor Ogen

Een oogscreening in 3 minuten? Het kan écht -met de EasyScan. Iedere zelfstandige opticien kan zich onderscheiden met het in Nederland ontwikkelde EasyScan-concept. Consumenten kunnen heel eenvoudig hun ooggezondheid laten screenen, door alle medewerkers in de optiekwinkel. Toegevoegde waarde voor de klant én voor de opticien. Eyeline sprak met Sven van Sven voor Ogen in Ruurlo.

Sven – Sven voor Ogen in Ruurlo

“Voor iedere oogmeting zetten wij de EasyScan in. Dat is bij ons net zo standaard als het meten van de oogdruk. De reden dat we vier jaar geleden voor de EasyScan kozen, was het snel in kaart kunnen brengen van retinopathie. Voorheen gebruikten we een funduscamera, maar die was niet voor iedereen even gemakkelijk te bedienen. De EasyScan kan iedereen bedienen; het is een heel mooie opstap. En indien het nodig blijkt, kunnen we een klant vervolgens achter de OCT zetten. We merken dat mensen het een meerwaarde vinden om mee te kijken; om hun eigen ogen aan de binnenkant te zien. We kunnen hen bijvoorbeeld laten zien waar een lekkage zit of waar ze gelaserd zijn. Dat wordt gewaardeerd en heeft voor ons duidelijk toegevoegde waarde”.

De extra’s van EasyScan

Wanneer je als zelfstandig opticien je klant op ieder willekeurig moment een complete netvliescontrole volgens het EasyScan-concept kunt aanbieden, neemt de klantenloyaliteit beslist toe. Bovendien beschikt EasyScan over uitgekiende marketinguitingen om nieuwe traffic naar de winkel te genereren. De EasyScan-software bevat materiaal waarmee je klanten het belang van het beschermen van het netvlies en van glazen met de juiste coatings kunt uitleggen.

Na het onderzoek worden de netvliesfoto’s naar de smartphone van de klant gestuurd. Hij of zij kan deze ervaring dus eenvoudig delen met familie en vrienden. En dit kan dan weer leiden tot mond-op-mond reclame. Dankzij de EasyScan Academy blijft medische en commerciële kennis up-to-date.

Meer informatie

www.easyscantest.com

Gepubliceerd op: 22-10-2020

Reacties

Comments