Safilo Group kondigt het eerste brillenproduct aan van gerecycled plastic dat speciaal voor The Ocean Cleanup is gemaakt, de bekende Nederlandse non-profit milieuorganisatie die zich ontwikkelt in technologieën om plasticvervuiling uit de oceanen te halen.
De Ocean Cleanup-zonnebril is gemaakt van plastic afkomstig van de Great Pacific Garbage Patch (GPGP), met behulp van een innovatief upcycling-proces dat in staat is om soorten plastic op te nemen die moeilijker zijn om te recyclen, waardoor ze in een hoogwaardig en veilig materiaal worden omgezet.
De zonnebrillen zijn verkrijgbaar in beperkte oplage, elke bril heeft een unieke QR-code die rechtstreeks achtergrondinformatie geeft over het product, het project en de specifieke plaats waar de plastic vervuiling werd verwijderd. Van elke zonnebril wordt geschat dat deze een equivalent kan reinigen van 24 voetbalvelden. De zonnebril zal exclusief beschikbaar zijn op de website van The Ocean Cleanup, en 100% van de opbrengst gaat naar de voortzetting van de opruimingsmissie.
“Ik ben erg trots op dit nieuwe project dat we hebben ontwikkeld in samenwerking met The Ocean Cleanup,” zei Angelo Trocchia, CEO van Safilo Group. “Meer dan een jaar geleden belde Boyan ons op en vertelde over het project dat hij in gedachten had, we voelden ons vereerd om deel uit te maken van deze missie om het plastic, verzameld uit de oceaan, een tweede leven te geven. Ons ontwerpteam heeft hard gewerkt om onze lange geschiedenis van brillenfabricage te combineren met materiaalinnovaties om de hoge kwaliteit, stilistische inhoud en uniciteit hiervan te waarborgen in het eindproduct. Onze investering in het gebruik van gerecyclede materialen is in lijn met onze voortdurende inspanningen het promoten van een verantwoord bedrijf en maakt deel uit van Safilo’s toewijding aan mensen, producten en planeet. “
“We zijn blij dat we onze krachten hebben gebundeld met Safilo voor de creatie van ons eerste product gemaakt van het afval dat we hebben verzameld in de Great Pacific Garbage Patch. Het is belangrijk dat we samenwerken met betrouwbare merken, dus ik ben blij dat ze zijn toegevoegd aan onze lijst met meest gewaardeerde partners ”, aldus Boyan Slat, oprichter en CEO van The Ocean Cleanup. “De samenwerking met Safilo bleek cruciaal bij het omzetten van het plastic dat we uit de oceaan hebben gehaald in bruikbare, duurzame producten: deze prachtige zonnebril. De opbrengst van dit product zal onze missie helpen financieren, en we hopen ook dat het dient als een andere manier om het wereldwijde bewustzijn te vergroten van de dringende noodzaak om plastic uit ons milieu te verwijderen. “
Tags: Safilo