Van kennis naar campagne

Myopie was ineens hot. Dus elke opticien wilde zijn expertise tonen. Autoriteit claimen op dit onderwerp en klanten met kinderen waarschuwen tegen de gevolgen. Maar hoe bereik je die groep en waarmee verleid je hen?

Myopie in het nieuws

Ineens las je het overal. Myopie op vroege leeftijd grijpt om zich heen. De Erasmus Universiteit trekt aan de bel. In China, de voorloper als het gaat over digitale verslaving is het al een groot probleem onder jongeren. Nederland loopt gelukkig nog wat achter. Het is aan ons, opticiens, om ouders met jonge kinderen te waarschuwen voor overmatig schermgebruik. 

Wie schrijf je aan?

Als opticien zou je het liefst alle klanten met jonge kinderen aanschrijven. Maar juist dat soort data zijn lastig uit de eigen database te filteren. Reden voor een aantal opticiens om samenwerking te zoeken met Loyalty Lab, een marketingbureau gespecialiseerd in loyaliteitsmarketing, zo meldt hun Commercieel Directeur Sandra Christiaansen.

De juiste doelgroep

Op basis van een Mosaic-analyse heeft het bureau een doelgroep weten te selecteren waarbij de kans heel groot is dat zij jonge kinderen hebben. Vervolgens heeft hun inhouse ontwerpbureau de boodschap scherp verwoord in een Directmail. Dat noemen zij schieten met scherp. En dat blijkt te lonen, als is het resultaat anders dan verwacht.

Benieuwd hoe al deze inzichten terugkomen in een hagelscherpe boodschap? Of wil je weten wat het effect is van deze campagne? 

Lees de Myopie Special van oktober.

Tags: