Nieuwe naam in Optiek Nederland: EyeCare

Binnenkort verbinden vier ijzersterke merken in de optiekbranche hun krachten onder één nieuwe naam: EyeCare. Met deze ontwikkeling willen Brilservice, Oog & Bril, Occhiali en Ed Kriek Optiek richting hun klanten nog duidelijker maken waar zij voor staan. Voor het einde van dit jaar moeten alle 34 winkels in een nieuw jasje zijn gestoken. De directie van EyeCare maakt geen geheimen van de ambities: “Wij willen alleen het allerbeste voor de ogen van onze klanten”.

Op het hoofdkantoor van EyeCare in Heemskerk loopt directeur Rob Tokkie enthousiast langs de tekeningen en foto’s van de nieuwe inrichting van de winkels. Ondertussen swipet hij razendsnel door een presentatie van de nieuwe huisstijl. Tot hij bij het nieuwe logo komt. Met een grote glimlach vertelt hij dat de naam EyeCare in combinatie met het beeldmerk tot stand is gekomen met de hulp van klanten. Via een grootschalig onderzoek bij klanten en “niet” klanten werd gevraagd naar hun mening.

Die klantgerichtheid is trouwens kenmerkend voor de onderneming. Klanten beoordelen de winkels van EyeCare steevast met het cijfer 8,4 voor service, kwaliteit en kijkoplossingen.

Helder en betrouwbaar baken
Volgens de directie is de toevoeging van de naam EyeCare een direct gevolg van de ontwikkelingen in de markt. Directie: “Steeds vaker zien wij mensen die zich afvragen waar zij terecht kunnen voor goede oogzorg. Het aanbod van opticiens en brillenwinkels is in de afgelopen jaren verder toegenomen. Ook online bieden steeds meer partijen een vorm van zorg aan of producten. Zo kun je al een bril kopen van € 29,- maar ook van € 999,-. De meeste mensen vinden hun ogen en uitstraling enorm belangrijk maar vinden het moeilijk te bepalen wat een écht goede opticien is. Voor hen wil EyeCare een helder en betrouwbaar baken zijn“.

Wat merken de klanten van de nieuwe naam EyeCare?
De rest van het jaar trekt EyeCare uit om alle winkels te voorzien van een nieuwe uitstraling. De eerste winkel waar de naam EyeCare wordt toegevoegd is de succesvolle Brilservice vestiging in Amstelveen. Directie: “Klanten zullen echt een ‘wow’-ervaring krijgen wanneer ze in een nieuwe winkel binnenstappen”.

Buitenkant, interieur, beeldmateriaal in de winkel… overal is aan gedacht. Klanten moeten zich straks nog meer thuis voelen en geïnspireerd worden door de nieuwste innovaties.

Persoonlijke aandacht, deskundige zorg en uitstekende service, dat is waar EyeCare voor staat.

Bij EyeCare werken gediplomeerde opticiens, contactlensspecialisten en optometristen en wordt voldaan aan de eisen van het NUVO-keurmerk.

Meer informatie
www.eyecare.nl

Gepubliceerd op: 01-03-2017

Reacties

Comments