Kool Optiek en ondernemen anno nu

Staat u wel eens stil bij het idee dat u als opticien meerdere petten draagt? U bent opticien, maar ook ondernemer, inkoper en verkoper. Op meerdere vlakken bent u actief, waardoor u ook door diverse partijen wordt benaderd.

 

Wij kunnen ons goed voorstellen dat dit verwarring met zich meebrengt en daardoor de rust ver te zoeken is. Om de rust te behouden is het van belang om als opticien een strategie te bepalen en deze niet uit het zicht te verliezen. Met een strategie bewaart u het overzicht en weet u waar u aan toe bent.

 

lookizi---Kool-Optiek

 

Jeroen van Esdonk van Kool Optiek in Hillegersberg geeft aan dat hij wel eens door de bomen het bos niet meer ziet. “Ik ben dan wel eigenaar van een mooie optiekwinkel, maar de winkel is te belangrijk om mezelf alleen als vliegende keep in te roosteren. Ik werk dus gewoon mee als een normale medewerker. De ene keer ben ik bezig met een oogmeting, sta ik klanten te woord, houd ik mij bezig met mijn website en social media en tot slot ben ik ondernemer.”

Om de rust te behouden is het van belang om als opticien een strategie te bepalen en deze niet uit het zicht te verliezen. Met een strategie bewaart u het overzicht en weet u waar u aan toe bent. Een onderdeel van deze strategie zijn de online communicatie middelen (online strategie).

 

Internet wordt meer en meer het eerste oriëntatiepunt van uw klanten, de plek waar ze voor het eerst in aanraking komen met uw producten en diensten. Jeroen van Esdonk is daarvan bewust en probeert dan ook keuzes te maken die binnen zijn strategie passen. “Om het overzicht te behouden werk ik met een aantal partijen waarvan ik weet dat ik een gedeelte kan uitbesteden omdat zij de kennis en ervaring hebben, Tevens vind ik het belangrijk om een goed gevoel te hebben bij deze partijen.”

 

Jeroen zijn voorwaarden hebben ook meegespeeld in de keuze voor een samenwerking met lookizi, de websitebouwer voor zelfstandige opticiens. Hij vindt innovatie zeer belangrijk en dit moet ook terug te zien zijn in zijn website. “Het gemak waarmee ik aanpassingen aan mijn site kan laten aanbrengen en het feit dat de site up-to-date wordt gehouden, spelen een belangrijke rol. Evenzeer het feit dat er achter de schermen van alles gebeurt waardoor mijn website continue lokaal goed gevonden wordt, zonder er iets voor te hoeven doen. Ik weet dat lookizi continue met de ontwikkelingen van internet blijft mee innoveren, daardoor hoef ik niet iedere keer het wiel opnieuw uit te vinden. Dat geeft mij een rust en overzicht. Tot slot staan zij klaar om mijn vragen te beantwoorden en ze denken graag mee”.

 

Het ondernemen anno nu heeft met de juiste keuzes te maken en een strategie waar u niet van afwijkt. Wilt u meer weten over de service van lookizi en de websites die wij bouwen? Neem dan contact op voor een geheel vrijblijvende afspraak bij u in de winkel.

 

Mandy Mooren, brandmanager lookizi

E [email protected]

T +31 (0)6 ? 4484 91 43