Safilo blijft eigen plan trekken

Het was de World Rugby Cup die roet in het eten gooide van de SILMO en Safilo deed besluiten zijn heil elders te zoeken. Excuus van Safilo: de explosief  gestegen hotelprijzen als gevolg van de 80 duizend bezoekers van de Parijse wedstrijd. Te duur om hier 150 eigen mensen ??n distributeurs en bezoekers onder te brengen. Safilo had een jaar geleden al gedreigd de SILMO vaarwel te zeggen als de beursdata niet veranderd zouden worden. De beursorganisatie  kon geen kant uit (de data liggen 4 jaar op voorhand vast) maar was er wel in geslaagd voor Safilo 100 hotelkamers in een 4 sterren hotel te regelen, voor 280 euro per kamer. Safilo was echter niet te vermurwen, liet de gebruikelijke 700 m?? expositieruimte in Hall 1 van de SILMO leeg en huurde een showroom aan de Rue Georges V. Safilo’s drop-out veroorzaakte een hoop tumult in Parijs, maar de SILMO-organisatie verhuurde uiteindelijk 15 procent m”?r expositieruimte dan voorheen (in totaal 42.500 m??). Luxottica en Marchon deden hun voordeel met de afwezigheid van Safilo en breidden hun stands fors uit.