Terugblik naar een succesvol 100% Optical

De mijlpaal van het 5-jarig jubileum van 100% Optical overtrof de verwachtingen en werd geprezen als een fantastisch evenement. De grootste optische show in Groot-Brittannië vond plaats van 27 – 29 januari in Londen EXCEL en was groter, brutaler en feller dan ooit tevoren.

De show trok bezoekers van over de hele wereld en liet 20 exclusieve productlanceringen zien, 16.500 frames en 100 stuks apparatuur.

Het toonde het grootste apparatuur-gebied tot nu toe, met 20 fabrikanten en 200 exposanten, waaronder Cerium, William Morris, Optos, Specsavers, Essilor, Continental Eyewear, Bausch & Lomb, Amplify Hearing en Snowbird Finance om er maar een paar te noemen.

Directeur, Nathan Garnett, zei: “We hebben een grote groei van bezoekerscijfers gehad, geweldig nieuws voor ons vijfjarig jubileum en we hebben een aanzienlijk aantal nieuwe bezoekers opgemerkt die nog nooit eerder naar een optische show waren geweest.

Veel bezoekers hebben hun tijd beter ingedeeld door afspraken met deelnemers vooraf te reserveren. We hebben echt positieve feedback gekregen over hoeveel mensen van de show hebben genoten.”

De nieuwe audiologie sectie bleek een enorm succes, net als de lessen die de teams konden volgen. In een commentaar op het onderwijsprogramma zei hoofd van het onderwijs aan de AOP, Ian Beasley: “Er is dit jaar een tastbare verandering in de sfeer van het evenement geweest. Sessies waren vol van capaciteit met beoefenaars uit alle oefenvormen die graag updates over de nieuwste klinische onderzoeksresultaten, technologische updates en vernieuwingsvaardigheden in een breed scala van kerncompetenties horen. ”

“Dankzij de succesvolle testsessies vorig jaar voor optische assistenten, hebben we ons aanbod uitgebreid om tegemoet te komen aan een duidelijke vraag naar onderwijs voor het hele oefenteam. Plannen komen nu samen voor 2019 om het evenement continu te evolueren.

Dit jaar beloofde 100% Optical zijn steun voor de Big Blind Walk 2018 in samenwerking met VisionBridge.

Oprichter Julian Jackson bedankte de show en zei: “Ik ben 100% Optical 100% dankbaar voor het geven van dit platform aan bigblindwalk.com om niet alleen het bewustzijn van de sociale, economische en psychologische impact van gezichtsverlies te vergroten bij een groeiend aantal de Britse bevolking, maar ook om geld te promoten en op te halen voor oogonderzoek, wat volgens mij een van de meest gebrekkige gebieden van medisch onderzoek is en zeker een van de best bewaarde geheimen in het Verenigd Koninkrijk. ”

100% Optical is terug in 12-14 januari 2019.

 

Meer informatie

www.100percentoptical.com

 

Tags: