Top Vision en Berghorst Optiek

Top Vision interviewt klanten over een verbouwing of verhuizing en vooral over het waarom en hoe ervan. Interessant is om te lezen hoe bepaalde processen in gang zijn gezet. Ook hoe, in samenspraak met elkaar, het gewenste resultaat behaald is. Ditmaal is Berghorst Optiek uit Wezep aan het woord!

Interview Berghorst Optiek Wezep
Datum: 29/06/2017
Gesproken met: Arnold Berghorst
Interview door: Francis Peters
Fotograaf: Gerjanne Immeker (www.gerjanne.nl)
Ontwerp en uitvoering: Vorm Martini


Jullie zijn een paar weken geleden na een complete verbouwing heropend. Wat is er allemaal gebeurd?

We zijn hier in 2002 gekomen en toen van 80 naar 160 vierkante meter gegaan. Na een brand bij de vorige eigenaar werd er een compleet nieuw pand neergezet. We konden zelf de indeling naar wens bepalen en dat hebben we ook benut. Op een gegeven moment waren we toe aan een refit.

Hoe is het hele proces van begin tot eindfase verlopen?

We begonnen met de vloer en de meubels die vervangen moesten worden en via internet zijn we voorbeelden gaan bekijken. Ook gingen we de vakbladen goed doornemen. Daarnaast zijn we andere winkels in een andere stad gaan bekijken die we mooi vonden en dat brengt meer ideeën met zich mee. Vervolgens hebben we een moodboard gemaakt en zijn we hiermee naar Vorm Martini gegaan die een vertaalslag maakte die ons meteen aansprak.

TIP! Klik op de foto voor meer informatie over Store Elements, voor de optimale samenstelling van uw winkel.

De winkel is compleet anders maar jullie hebben toch wat elementen terug laten komen. Hoe zijn jullie op dit idee gekomen en wat is er nog herkenbaar voor de klanten?

In eerste instantie wilden we alleen een restyling en Vorm Martini kwam met een uitgebreide aanpassing waarin de bestaande wandpresentaties en ladekasten opnieuw werden bekleed.

Is de routing in de winkel nu anders?

De routing is nog hetzelfde. We hebben in deze winkel veel ruimte tussen de verkooptafel, de wachtruimte en de meetruimte, wat heel prettig is. Je loopt elkaar niet in de weg en klanten staan ook niet mee te kijken over je schouder.

Er zijn veel verschillende type presentaties toegepast. Presenteren jullie nu meer op segment?

We laten per presentatie een ander merk zien, dit concept hebben we nu uitgebreid. We hebben op de houten plankjes de merken liggen die er wat meer uitspringen qua design.

Klik op de foto voor meer informatie. Ook nieuw in Berhorst Optiek is Talle 2.0, voor een optimale presentatiecapaciteit en een soepele werking. De efficiënte afstand van de brilposities en het compacte slotmechanisme zorgen ervoor dat de totale lengte van de presentatie optimaal wordt benut. Intern zorgt een sterke veer met demper voor een zeer duurzame en soepele werking van de presentatie. 

De etalage is vrij open. Is hier bewust voor gekozen?

We hebben drie hele grote ramen en het midden gebruiken we om te etaleren. Verder kijk je heel goed de winkel in. Ik vind het belangrijk dat je een goed idee krijgt over wat er gebeurd en wat we bieden.

Hoe reageren de klanten?

Allemaal positief, iedereen is erg verrast dat het een compleet andere uitstraling is.

Wat is de grootste verandering ten opzichte van de oude winkel?

De materiaalkeuze heeft een grote impact op het eindresultaat. De verlichting is uitbesteed aan een specialist en dit zie je terug. Ook het zwarte plafond is een toevoeging. In het begin had ik daar twijfels over maar iedereen vind het heel erg mooi en apart. Door de combinatie met de goede verlichting lijkt alles optisch ruimer.

Meer informatie

www.topvisiongroup.com

Meer informatie over Store Elements, klik hier.

Meer informatie over Talle 2.0, klik hier.

Tags: