Word erkend Eyeversity-Opticien

De neutrale educatieve cel voor opticiens, Eyeversity, start met een erkenningssysteem. Wie de congressen van Eyeversity volgt, zich laat coachen door de gespecialiseerde Eyeversity-partners en voldoende terugkoppelt in de winkel, kan zich de titel ‘erkend Eyeversity-opticien’ toebedelen.

 

Na een succesvol startcongres vorig jaar, wordt het Eyeversity-concept uitgebreid. De congressen worden vanaf nu tweemaal per jaar georganiseerd in 3 cycli.  Op zondag 11 september, samen met de najaarsbeurs Framed’11, start deel één van de eerste cyclus. Absolute topexperts, waaronder trendwatcher Herman Konings, brengen een uitgebreide uiteenzetting over twee belangrijke thema’s uit de optieksector. Dit najaar staan ‘maatwerk versus internetverkoop’ en ‘klantenbeleving in de winkel’ centraal.

 

Maar natuurlijk is Eyeversity meer dan zijn congressen alleen. Het is een programma voor de zelfstandige opticiens om zichzelf in deze tijden te kunnen blijven onderscheiden. Daarom zullen de Eyeversity-partners Hoya, Essilor, Safilo, Silhouette, De Ceunynck, CooperVision en Bausch + Lomb ook het hele jaar door de opticiens coachen in de winkel.

 

Omdat de kennis die opticiens vergaren met het Eyeversity-programma een prima uithangbord is naar de sector en de consument toe, werd een erkenningssysteem in het leven geroepen. Opticiens die minimum 4 van de 6 congressen volgen gedurende de 3 cycli en dit voldoende terugkoppelen in de winkel, krijgen de titel van ‘Eyeversity-opticien’.