De zomerkilo’s moeten er weer af. Dit dachten waarschijnlijk heel wat Nederlanders in afgelopen maanden. De sportbranche zag vanaf september de omzet met 22% fors stijgen ten opzichte van dezelfde maanden in 2011.
Volgens onderzoeksbureau GfK heeft de Nederlandse consument echter niet meer sportartikelen gekocht. De stijging is geheel te danken aan een flinke stijging van het gemiddeld besteed bedrag per artikel. Het aantal gekochte stuks bleef stabiel.
Vrouwensportkleding: kwartaalcijfers
De bestedingen aan vrouwensportkleding zijn de laatste maanden van 2012 met 7% gestegen ten opzichte van de bestedingen in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Deze stijging is net als in de totale markt te danken aan een stijging van het gemiddeld besteed bedrag per artikel. Het aantal gekochte stuks is echter licht gedaald.
Mannensportkleding: kwartaalcijfers
De bestedingen aan mannensportkleding zijn in derde kwartaal met 14% het sterkst gestegen in vergelijking met de andere segmenten. Deze sterke stijging is te danken aan een combinatie van een stijging van het gemiddeld besteed bedrag en een stijging van het aantal gekochte stuks.