Essilor is in oktober 2012 gestart met een innovatieve nieuwe training voor opticiens.
Niet langer zijn producttrainingen gericht op het eenzijdig overbrengen van productinformatie; in The Hunt worden opticiens en hun medewerkers uitgedaagd om door middel van een interactief spel hun kennis over de producten en diensten van Essilor te ontwikkelen.
Doordat The Hunt gespeeld wordt door optiekteams, is het tegelijkertijd een activiteit die de teamgeest in optiekzaken versterkt. The Hunt: for unlimited vision is onderdeel van het nieuwe loyalty-programma Uneyeted van Essilor. Uneyeted vervangt het Alliance-programma en zal nog meer gericht zijn op unieke methodes om optiekzaken te ondersteunen in de verkoop van Essilor-producten.
Hoe werkt The Hunt?
Het programma van The Hunt duurt een half jaar: van 1 oktober 2012 tot 1 maart 2013. Gedurende deze periode voeren teams van optiekmedewerkers vijf opdrachten uit. De opdrachten bestaan uit leer- en doe-opdrachten, waarbij kennis over producten en beter advies aan de klant centraal staat. Medewerkers kunnen de opdrachten online uitvoeren, in hun eigen tempo en op een zelf te bepalen plaats en tijdstip.
Ideaal om op rustige tijden in de winkel of na sluitingstijd mee aan de slag te gaan. Voor alle opdrachten krijgen de teams punten; er zijn maximaal 10.000 punten te behalen. Opticiens die deelnemen aan The Buzz krijgen een kleine voorsprong. Zij mogen hun behaalde punten (EssiCoins) meenemen als startsaldo bij The Hunt.
Win de hoofdprijs
Een reis naar New York! Het gaat echter niet alleen om het behalen van de meeste punten. Het winnende team wordt bepaald op basis van inzet, focus en prestaties, dus iedereen heeft een gelijke kans. Elke maand zijn mooie prijzen te winnen, maar alleen ‘the best of the best’ wint de spectaculaire hoofdprijs: een volledig verzorgde teamtrip naar New York met 1.000 euro zakgeld voor iedere deelnemer.
Waarom meedoen?
Door te participeren in The Hunt investeren opticiens in het kennisniveau van de medewerkers en daarmee automatisch ook in hun professionaliteit en adviesvaardigheden richting de klant. Met de uitgebreide kennis en vaardigheden die in het unieke trainingsprogramma worden opgedaan, kunnen optiekmedewerkers met meer zelfvertrouwen verkopen, wat de omzet uiteraard ten goede komt. Bovendien is The Hunt een enerverend teamspel, waarbij medewerkers samen het beste uit zichzelf moeten halen.
Registreren
Opticiens kunnen zich vanaf 1 oktober 2012 registreren op www.essilorhunt.com. Daarbij moet één teamcaptain aangemeld worden en vervolgens kunnen andere deelnemers zich aansluiten bij het team. Het team ontvangt automatisch elke maand de nieuwe opdracht. Op de website is meer te lezen over de speluitleg, opdrachten en tussenstand.