Inspelen met een digitale paskamer van Brilonline

Steeds meer consumenten gebruiken internet bij de oriëntatie van hun aankoop of daadwerkelijke aankoop. 

 

Winkelend Nederland koopt anders en benut online mogelijkheden. Gaandeweg ontstaan grofweg twee groepen winkeliers een aanbieders. De groep die denkt dat het niet zo’n vaart loopt en het aankijkt en de groep die de verandering ziet doorzetten en gericht inspeelt.  

 

De online klant heeft dezelfde wensen als de fysiek winkelende klant

 

Een paar jaar geleden heeft Brilonline de digitale paskamer geïntroduceerd. Met de visie dat consumenten internet meer zullen gebruiken bij hun aankoop. De zelfstandige opticien moet dat optimaal benutten en een belangrijke positie krijgen op het internet. Klanten moeten online brillen kunnen passen.

 

Wat wil een klant die naar de optiekzaak komt voor een nieuwe bril? De bril daadwerkelijk passen. Waarom zou een online oriënterende klant dat dan niet willen? Thuis zien hoe de bril op het eigen gezicht staat. Sinds de start delen steeds meer opticiens deze visie. Het aantal deelnemende opticiens en leveranciers die de digitale paskamer integreert in hun promotie en marketingstrategie groeit hard. Zij laten de digitale paskamer onderdeel uitmaken van hun promotie- en marketingactiviteiten.  

 

paskamer

 

Hoofdrol voor de zelfstandige opticien 

 

De markt verschuift in hoog tempo van de winkelstraat naar de PC, laptop, Ipad, tablet en smartphone. Winkelen begint online bij de mensen thuis. Dat ontgaat ook de grootwinkelbedrijven niet. Zij integreren internet doelmatiger in hun marketing en promotiestrategie.

 

Gelijktijdig openbaart zich een nieuw marktfenomeen: online aanbieders van correctiebrillen. Montuur inclusief correctieglas en alle bewerkingen wordt bij de consument thuis afgeleverd tegen soms bespottelijk lage prijzen. De opticien wordt buitenspel gezet of krijgt een bijrol om tegen een kleine vergoeding de ogen te meten.

 

Het vakmanschap van de zelfstandige opticien wordt tekort gedaan en er wordt lichtzinnig omgesprongen met het totale aanbod dat de zelfstandige opticien biedt. De winkel speelt geen rol meer, of een hele kleine. Dat kan en mag niet gebeuren. Dat hoeft ook niet. 

 

paskamer2

 

Gemak en kwaliteit: de digitale paskamer en de zelfstandige opticien

 

Winkels in de straat krijgen het lastiger. Niet zelden omdat ze verzuimen de verbinding te maken met het internet. Het zogenaamde clicks & bricks. Of online en offline. Het samenspel tussen thuis oriënteren en bij de winkel kopen. Een goed voorbeeld daarvan is click&collect. waarmee een aantal grote supermarktketens momenteel experimenteert. De klant winkelt online (click) en haalt de klaargezette boodschappen op wanneer het uitkomt (collect). Het principe dat Brilonline ook hanteert.

 

Thuis in de eigen tijd brillen passen en vervolgens naar de opticien om de gereserveerde favoriete monturen live te proberen en te vervolmaken met oogmeting, gewenst glas en afstellen. De klant profiteert van het beste uit twee werelden. Internetgemak en de kwaliteit van de zelfstandige opticien. Ofwel, de opticien blijvend in de hoofdrol en de digitale paskamer in een klantgerichte en faciliterende bijrol. 

 

paskamer3

 

Ook een digitale paskamer?

 

Brilonline biedt twee paskamers: één is gevuld met diverse merken monturen voor volwassenen en één, onder de naam Kinderbrilonline, met diverse merken monturen voor kinderen en tieners. Elke paskamer is verkrijgbaar in de volgende modules:

 

show… instapmodel met gedigitaliseerde pasbare look-a-like monturen. Klant krijgt een idee hoe een specifieke bril staat. Met de print van de klant in de hand kiest u in uw eigen zaak een passend alternatief voor uw klant.

 

shop… uw eigen collectie monturen wordt gedigitaliseerd en online pasbaar. U bepaalt zelf welke brillen u in de digitale paskamer legt en houdt deze zelf op voorraad

 

service… een zeer brede collectie gedigitaliseerde monturen van diverse merken en prijsklassen. De brillen worden centraal voor u op voorraad gehouden. Als de klant online een bril reserveert, wordt het montuur dezelfde dag als vrijblijvend en gratis zichtmodel naar u toegestuurd, zodat de klant bij u kan passen. U regelt zelf de glazen e.d. bij uw glasleverancier. Koopt de klant het montuur, dan ontvangt u een inkoopfactuur (met 100% marge voor u). Niet verkochte brillen worden gratis opgehaald. Zonder administratieve rompslomp.

 

samen…de collecties van shop en service zijn in deze module gecombineerd. Voor alle digitale paskamers wordt promotiemateriaal geleverd.

 

paskamer4

 

Speciale Optitrade-aanbieding

 

Als deelnemer van Optitrade ontvangt u van Brilonline 150 euro korting op een nieuwe licentie of de verlenging van een bestaande licentie in 2012. De korting is geldig voor Brilonline of Kinderbrilonline. U heeft al een online digitale paskamer vanaf 999 euro per jaar.

 

Voor meer specifieke informatie over Brilonline of Kinderbrilonline, of een vrijblijvende presentatie, kunt u contact opnemen met Brilonline. T: +31 (0)53 436 22 44. E: [email protected]