De omzet van Luxottica Group bereikte een recordhoogte van ” 5,8 miljard in 2010. Dat is een stijging van 7,1 procent bij gelijkblijvende wisselkoersen. Dit is voornamelijk te danken aan het groeiende vertrouwen van de Amerikaanse consumenten en de sterke verkoop van haar premium en luxe brillenlijnen. Luxottica, die haar omzet voor 60% verdient in de Verenigde Staten, zei dat het verwachte bedrijfsresultaat voor rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie (EBITDA) voor het fiscale jaar 2010 ongeveer 20% groeit (tot over de ” 1 miljard) ten opzichte van 2009.
’s Werelds grootste fabrikant van brillen op basis van omzet, verwacht dat de netto winst groeit met 35% tot meer dan ” 400 miljoen. Dit is in lijn is met de verwachtingen voor 2010 van Luxottica Group.
Andrea Guerra, CEO van Luxottica Group, zei: 2011 zal verder evolueren op basis van de ingezette trend in 2010. Luxottica zal daarom verder solide, stabiele groei en toegenomen winstgevendheid laten zien. De start van het nieuwe jaar ziet er al bemoedigend uit.” Hij verwacht een versnelling in opkomende markten, voornamelijk China. Daarnaast zal het vertrouwen onder consumenten in de VS dit jaar ook verder aantrekken volgens hem.
Luxottica zei dat het begin van 2011 er bijzonder veelbelovend uitzag voor haar wholesale-divisie als gevolg van een goed gevulde orderportefeuille. En dat terwijl de groei van de gehele premium en luxe merken portefeuille, o.a. Chanel, Prada en Burberry, ook “significante verdere verbetering laat zien”. De verkopen van de wholesale-divisie waren het sterkst in Noord-Amerika, Brazili??, Mexico, India, Zuid-Korea, Japan en “Nieuw Europa”.
“