De onderhandelingen tussen Luxottica en de Alain Mikli International Group zijn rondgekomen. Details zijn nog niet bekend, maar zullen snel volgen.
“De identiteit van de merken Alain Mikli en Starck Eyes is erg sterk en Luxottica aasde al jaren op het Franse brillenicoon. De wens om te groeien is sterk en daar is kapitaal voor nodig”, aldus Martin van Warmerdam en Hans Zwijsen, eigenaren van Alain Mikli Benelux.
Neo Capital, een Britse investeringmaatschappij heeft sinds een aantal jaren 47% van de aandelen in handen en de zoektocht naar een financieel krachtige partner met visie voor de lange termijn lijkt een logische keuze in al het optiekgeweld. Alain Mikli geldt al jaren als een designer met een zeer goede neus voor kwaliteit en design. Kleur, design, pasvorm en vakmanschap kenmerken zijn unieke stijl. Starck Eyes is ontstaan uit zijn vriendschap met multi-designer Philippe Starck.
Het merk Vuarnet, dat sinds enkele jaren onderdeel uitmaakt van het moederbedrijf MDF, Mikli Diffusion France, geldt als “?n van de betere zonnebrillen merken ter wereld. Zeker in de Frans geori??nteerde wereld een concurrent van Ray Ban.