MARKUS T door de ogen van Hannah Pahlitzsch

Hannah Pahlitzsch maakt sinds maart 2020 officieel deel uit van de MARKUS T-familie. Toch kent ze Markus Temming, de creatieve geest achter dit merk, al veel langer. Team Eyeline was te gast bij MARKUS T in het Duitse Gütersloh-Isselhorst. We werden geïnspireerd door het enthousiasme van het team en door die van Hannah in het bijzonder. Zij gaf ons tijdens ons bezoek een kijkje in de keuken van dit prachtige bedrijf. Daarom MARKUS T via haar verhaal en door haar ogen.

 

Licht! Dat is in één woord MARKUS T. De reconstructie van de voormalige distilleerderij ‘An der Manufaktur’ is indrukwekkend. Een inspiratie op zich, authentiek en modern tegelijk. Alle ruimtes zijn transparant en de productieruimte heeft verhoogde ramen waardoor er veel daglicht binnenkomt. Markus Temming maakt brillen, maar als ontwerper maakt hij ook graag zijn voorliefde voor architectuur waar. Hij houdt van creëren; het maakt niet uit of het een product, een huis of zelfs een hotel op locatie is. En ja, compleet met door hemzelf ontworpen meubels en lampen. Een perfectionist en ondernemer in hart en nieren. “Iemand die liever niet hoort dat iets niet kan. Hij denkt altijd out-of-the-box en vindt een andere manier”, opent Hannah. “Maar laten we heel duidelijk zijn: het merk MARKUS T is geen one-man-show. We bestaan uit een dynamisch en vakkundig team dat intensief met elkaar samenwerkt”.

 

 

Hannahs weg naar MARKUS T is bijzonder. Als Amerikaanse die in Duitsland woont, gaf ze Engelse les. “Toen Markus Temming op een dag iemand zocht om zijn Engels mee te oefenen, kruisten onze wegen elkaar. Vanaf 2001 hebben we, gedurende een aantal jaren,  onze wekelijkse lessen opgepakt via het uitlaten van Markus’ trouwe viervoeter Caruso”. Ondertussen groeide MARKUS T uit tot een internationaal merk en sinds ruim vier jaar maakt Hannah officieel deel uit van de MARKUS T- familie. “Naast mijn werk voor het International Sales Team maak ik ook deel uit van het Bridge Team. Dit team bouwt bruggen tussen de interne afdelingen en externe partners van MARKUS T. Maar… wat is een geweldig team zonder een geweldig product? Elk montuur wordt in-house ontworpen en 100% met de hand gemaakt in onze eigen fabriek in Oost- en Westfalen”, vervolgt Hannah enthousiast.

“Markus ontwerpt graag brillen die uniek zijn door pure schoonheid, eenvoud en eerlijkheid. Volgens hem manifesteert pure schoonheid zich alleen in eenvoud. ‘Be light’ zegt daarom niet alleen iets over het gewicht van de monturen, maar ook over Markus’ manier van leven. Dit sluit mooi aan bij het MARKUS T fotoboek dat we onlangs hebben gemaakt met trefwoorden als Be handmade, Be free, Be innovative, Be open minded, Be high quality, Be everywhere. Het thema van het boek ‘Be familiy’ met verschillende foto’s van teamleden als modellen en citaten brengt onze teamgeest op een mooie manier over. Ik heb het dus enorm naar mijn zin bij MARKUS T en hoop dat ‘Be one of us’ nog lang mag blijven”.

 

25 JAAR MARKUS T

MARKUS T startte in 1999 en heeft momenteel ongeveer 50 werknemers. In de loop der jaren is het merk zijn monturen in 35 landen gaan verkopen en heeft het meer dan 45 prijzen ontvangen; voor zowel ontwerp als technische specificaties van de monturen. Onlangs nog ontving het merk de German Design Award 2024 voor haar DOT Mono modellen in roségoud. Markus Temming zegt hierover: “Onze onconventionele manier van denken en werken heeft geleid tot een aantal schroefloze scharnieren waarvoor we patenten hebben. We gebruiken alleen hoogwaardige materialen zoals TMi en titanium, waarvoor onze eigen gepatenteerde legerings- en verfprocessen zijn ontwikkeld. Dit maakt de constructiematerialen extreem resistent en flexibel. Dit stelt ons in staat om minimalistische monturen en onderdelen voor onze brillen te ontwikkelen en altijd op zoek te gaan naar nieuwe manieren om design terug te brengen tot de essentie; het mooie”.

 

VOOR MEER INFO: Jorden Brand, +31 (0)6 27094100 en Edward Wagemakers, +31 (0)6 11911796

www.markus-t.com

Tags: