Onder het label ‘Paris Capitale de la Création’ (Parijs, hoofdstad van creativiteit), dat inkopers uit de hele wereld samenbrengt op het gebied van mode, accessoires, home & design, en met dank aan haar ideale positie op de vakbeurskalender, profiteert de internationale optiekvakbeurs Silmo van de geweldige energie van een stad die mode en creativiteit ademt.
Van 29 september t/m 2 oktober 2011 vindt de Silmo tegelijkertijd plaats met de beurzen PARIS SUR MODE ATELIER, dat bekende designers én jonge merken samenbrengt, PREMIÈRE CLASSE, toonaangevende vakbeurs gewijd aan mode accessoires, TRANOÏ, platform voor creatief talent en nieuwe damesmodetrends en, niet te vergeten, de DEFILES DU PRET-A-PORTER DES CREATEURS DE MODE (Ready-to-wear fashion shows van designers) die journalisten en inkopers vanuit de hele wereld trekken.
Deze ideaal geplande data voor de Silmo vakbeurs weerspiegelen de wens van de beursorganisatie om creativiteit als uitgangspunt van de beurs te maken, en deze zo aantrekkelijker te maken zowel voor bezoekers als exposanten: brillen en zonnebrillen zijn een geliefd mode accessoire voor vele miljoenen mensen en een symbool van onderscheiding en identificatie. Net als voorgaande jaren, heeft de Silmo ook dit jaar weer gezocht naar manieren om trends, merken, designers en deskundigheid te promoten van de beste eyewear- en optiekfabrikanten.
In Nederland wordt de Silmo vertegenwoordigd door Promosalons Nederland (020-4620020, [email protected], www.promosalons.nl). Hier kunnen geïnteresseerden terecht voor al hun vragen met betrekking tot de beurs.