Luxottica, ’s werelds grootste maker van brillen in de hogere prijsklassen, voert exclusieve gesprekken om de luxueuze brillen van het Franse designermerk Alain Mikli over te nemen.
Kanye West droeg de ‘Shutter Shades’ die Alain Mikli bedacht in de video bij het nummer
Kanye West droeg de ‘Shutter Shades’ die Alain Mikli bedacht in de video bij het nummer ‘Stronger’.
Luxottica maakte recentelijk bekend bezig te zijn met verschillende overnames, om zijn groei een duw te geven. Vrijdag bracht het een verklaring uit dat er exclusieve gesprekken lopen met de Londense investeerders NEO Capital om Alain Mikli over te nemen.
De Italiaanse firma focust op duurdere merkbrillen en heeft onder meer de Ray-Ban-zonnebrillen e produceert onder licentie brillen voor een hele rist designermerken zoals Prada, Chanel, Polo Ralph Lauren of Paul Smith. Ze heeft ook enkele brillenwinkelketens, waaronder Sunglass Hut en Pearle. In 2011 draaide Luxottica een omzet van meer dan 6,2 miljard euro.
Alain Mikli kwam vorig jaar op 60 miljoen euro omzet uit. Het voert enkele merken, waaronder ook Starck Eyes en de brillen van Jean Paul Gaultier.