Top Vision interviewt klanten over een verbouwing of verhuizing en vooral over het waarom en hoe ervan. Interessant is om te lezen hoe bepaalde processen in gang zijn gezet. Ook hoe, in samenspraak met elkaar, het gewenste resultaat behaald is. Ditmaal is Flevo Optiek uit Dronten aan het woord.
Shop: Flevo Optiek
Shop Design: Ronald Postma and Top Vision Group
Interview Flevo Optiek Dronten
Datum: 16/02/17
Gesproken met: Ronald Postma
Interview door: Francis Peters
Niet toen ik daar begon. Hoewel ik wel wist dat er wat moest gaan gebeuren. Ik wilde dat na een jaar of 3 gaan doen maar het is nu na 2,5 jaar al helemaal gerealiseerd. Ik heb de gedachte gehad te gaan verhuizen maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Hoe het moest gaan worden kwam tijdens het proces zelf.
Zelf had ik bedacht om alles met zwart staal en eiken te doen en de brillen op plankjes. Naar aanleiding van mijn gesprekken met Top Vision is dat toch anders geworden. Op plankjes vind ik dat je te weinig brillen kan presenteren. Nu kan ik veel meer kwijt en het is heel overzichtelijk. De balie, de grote kasten en de oogmeetruimtes zijn gemaakt met dezelfde materialen. Het overige interieur heb ik zelf bij elkaar gezocht.
Ja, het is nu veel makkelijker geselecteerd gepresenteerd per merk, we kunnen echt onderscheid maken. Verder heb ik voor de brillen van hout en buffelhoorn een apart hoekje gemaakt op de panelen.
Ja, het zijn allemaal verschillende presentaties. Per unit kan ik makkelijker een merk apart presenteren wat overzichtelijk is voor de klanten. Ik denk dat deze stijlen van presenteren echt bij mijn doelgroep past.
Nee, ik wilde het in eerste instantie nog veel flexibeler maar er zitten verlichte doeken en een groot scherm in dus dat lukt flexibel niet. Door de kleinere verrijdbare kasten is het wel flexibel genoeg.
Zeker weten. Mensen blijven echt staan omdat de brillen er goed uitkomen, ze vallen meer op nu. Het zijn minder brillen maar veel sterker gecommuniceerd. Ook van afstand word je naar de winkel toe getrokken.
Heel goed, iedereen is positief en mensen vonden ook echt dat het tijd werd dat er wat ging veranderen. Dit geldt ook voor mijn medewerkers. Die werken nu in een mooie moderne winkel, ik verwacht dat dit ze ook zeker zal motiveren.
http://www.topvisiongroup.com/nl/flevo-optiek-nl
Bent u ook geïnteresseerd in een aanpassing van uw winkel? Neem dan contact op met Top Vision: www.topvisiongroup.com.
Tags: Top Vision