“Oog4marketing is makkelijk in gebruik en kost weinig tijd”

Een vak-opticien moet zijn ambacht zo goed mogelijk kunnen uitoefenen. Kennis en kunde is vanzelfsprekend, maar een optimale interne bedrijfsvoering is daarbij van essentieel belang. In dit tweede deel van de 10-delige online special over het Apollo Optics pakket van B&F Groep, meer over de module Oog4Marketing.

David Buist van BB Optiek uit Warnsveld vertelt over zijn gebruikerservaring.

Kunt u wat vertellen over Oog4Marketing?

“Met deze module kun je met een simpele druk op de knop je klanten aanschrijven. Bijvoorbeeld als ze een bril hebben die al een jaar oud is of dat ze na twee jaar terug moeten komen voor een meting. Daarnaast kun je ook de response zien, hoeveel klanten er daadwerkelijk hebben gereageerd. Dat is echt top.”

‘De response zien’, kunt u daar meer over vertellen?

Het is vrij eenvoudig om te zien wat mensen naar aanleiding van een mailing hebben aangeschaft. Je drukt gewoon op het knopje ‘respons’ en dan zie je welke klanten hebben gereageerd en welke klanten daadwerkelijk hebben gekocht. Zoiets wil je met een mailing en dat is fijn.”

U doet dus alles digitaal?

“Nee wij gebruiken het systeem om mailings per post te versturen. Volledig digitaal is ook mogelijk, maar wij vinden via de post toch iets persoonlijker en tevens zijn we op dit moment druk met het verzamelen van e-mailadressen, waardoor deze manier op dit moment voor ons beter werkt.”

Hoe vaak gebruikt u Oog4Marketing?

“Ik ben er hooguit vijftien tot twintig minuten per maand mee bezig. Alles is standaard voorgeprogrammeerd, waardoor ik op een gemakkelijke manier kan selecteren welke elementen in de brieven terug moeten komen. Ik stuur ze een keer per maand dus veel tijd kost het niet.”

Voorgeprogrammeerd…?

“Je kunt echt alles selecteren: hoeveel mensen hebben uitgegeven, of het gaat om een bril of lenzen, wat voor lenzen iemand draagt etc. Je kunt heel selectief zijn.”

Zijn er dingen die u anders zou willen zien aan het systeem?

“Een nadeel vind ik dat de mailingen nog niet te personaliseren zijn. De tekst kun je bijvoorbeeld niet persoonlijk aanpassen. Ik heb wel begrepen dat dit in de toekomst mogelijk zal zijn. Dat zal dan ook zeker komen. Wij waren een van de eersten die met Oog4Marketing werkten en onze ervaring met de ontwikkeling van dit systeem is bijzonder positief. Als het personaliseren erbij komt is het plaatje voor mij helemaal compleet.”

Zou u dit systeem aanraden aan collega’s uit de branche?

“Zeker. Het is simpel te bedienen en je kunt duidelijk selecteren wat je wel en niet wil versturen. Het is ook een groot voordeel dat het zo weinig tijd kost.”

Gebruikt u ook andere modules van Apollo Optics?

“Ja best veel. We werken bijvoorbeeld met de sms-module, dan kun je een smsje naar de klant sturen als de bril klaar is of als ze de volgende dag een afspraak hebben. Maar ook met de online agenda om makkelijk afspraken in te plannen.”

Over Apollo Optics

Een compleet software- en hardware systeem van B&F Groep, speciaal voor opticien en audicien. De mogelijkheden zijn legio. Met het oog hierop lichten we iedere maand een module uit dit pakket uit, verteld door collega’s uit de branche.

Meer informatie

www.apollo-optics.nl
Eyeline - BF Groep logo - 05-2017

Reacties

Comments