Opticien aan het woord – Woldringh Optiek

Ieder heeft zijn eigen verhaal te vertellen. De afgelopen periode hebben opticiens in heel het land in dezelfde rollercoaster gezeten. Van onzekerheid en angst, naar aanpassen en overleven, om ten slotte over te gaan tot de orde van de dag en het ‘nieuwe normaal’. U heeft zelf in de situatie gezeten en weet dondersgoed wat hier allemaal bij kwam kijken. Toch kan het fijn zijn eens om te horen hoe een ander hiermee om is gegaan. Al is het alleen maar als bevestiging dat u op de goede weg bent. Samen staan we nou eenmaal sterker en weten we meer. Eyeline vroeg Woldringh Optiek naar zijn ervaringen van de afgelopen periode.

Nick Bosscher – Woldringh Optiek

“Het waren gekke tijden, maar mensen hebben nou eenmaal zorg nodig, dus bleven we open. We hebben plexiglas geplaatst zodat we afstand kunnen houden en medewerkers dragen verschillende beschermende producten. Ook vragen we aan de klant of hij/zij voorkeur heeft voor een mondkapje of een gezichtsbeschermer en er staan handpompjes om. Aan de deur doen we een kleine triage om er zeker van te zijn dat klanten geen coronaverschijnselen vertonen.

Oogmetingen doen we nu met behulp van schermen. Gelukkig werkten we altijd al met geavanceerde apparatuur en dat maakt alles een stuk eenvoudiger. Met de digitale hulpmiddelen die we tot onze beschikking hebben, hoefden we sowieso al niet te dicht op de klant te zitten. Zo maken we gebruik van de Visioffice X van Essilor. Dat werkt erg prettig en is nu handiger dan ooit.

In het begin vond ik het wel lastig met alle maatregelen. Ineens moesten we nadenken over onderdelen van het werk die routine waren. Inmiddels worden ook de nieuwe reglementen al enigszins deel van het nieuwe normaal. Voor de klant is het wel nog onwennig. Zo gebeurt het vaak dat ze de bril willen aangeven en dan moeten we vragen of ze hem neer willen leggen. De veiligheid van klant en personeel moet gewaarborgd blijven”.

Gepubliceerd op: 02-06-2020

Reacties

Comments