Segers Loomans Optiek combineert nieuw interieur met bewezen collectie

Op slechts 350 passen van de vorige locatie in Breda werd de nieuwe zaak van Segers Loomans Optiek gevestigd. Een nieuwe locatie betekent een nieuw, fris interieur met nieuwe brilpresentaties van Top Vision, maar dit moest de vaste klant niet afschrikken. Eyeline sprak met Wilco Vermeulen, eigenaar van Segers Loomans Optiek, over de locatie, het ontwerp en de collectie.

Locatie

Na meer dan 80 jaar op de oude locatie te hebben gezeten, verhuisde Segers Loomans Optiek in slechts vier weken naar een andere locatie. Wilco Vermeulen: “Je bent na al die tijd een gevestigde naam met veel vaste klanten. We wilden dus in de buurt blijven, maar we hadden wel bepaalde eisen. Uiteindelijk vonden we een goede locatie waar eerst een outlet-store zat. Hier moesten nog verschillende ruimtes in gecreëerd worden, maar deze locatie bood meteen veel toekomstperspectief.”

Ontwerp

Bij het binnenstappen van de nieuwe zaak valt je meteen het strakke ontwerp op. De brillen zijn verdeeld in verschillende opzichzelfstaande presentaties, omrand met modern hout. “De vorige zaak was gedateerd, er moest iets gebeuren. Door deze verhuizing kon de winkel meteen gemoderniseerd worden. Mijn vrouw heeft samen met Vorm Martini een plan gemaakt voor deze winkel, waar de keus onder andere is gevallen op brilpresentaties van Top Vision. Die passen mooi in de omrande presentaties en kunnen makkelijk beveiligd worden. Daarnaast moet de winkel ook toegankelijk blijven voor de bestaande, soms wat oudere klant. Die moeten niet in een te hippe tent komen waar ze zich niet thuis voelen.”

 

Collectie

Een nieuwe locatie kan een reden zijn voor een nieuwe collectie, maar Vermeulen verhuisde de hele collectie mee. “Omdat we niet ver van onze oude locatie zitten, nemen we veel klanten mee met hun voorkeuren. De locatie is mooi, maar we kunnen nog niet zeggen dat het voor verandering in de verkoop gaat zorgen. Als een collectie niet goed loopt, kiezen we een nieuw merk. Op die manier ontwikkel je jezelf met de bestaande klant in het achterhoofd. Daarnaast staat exclusiviteit bij onze collectie centraal. Zo verkopen we als een van we weinige opticiens in Breda Chloé en waren we de eerste in Nederland die Tom Ford verkocht. We werden destijds in Parijs uitgenodigd voor een internationaal evenement met meerdere opticiens en dat zijn kansen die je moet pakken.”

 

Meer informatie

www.topvisiongroup.nl/segers-loomans-optiek/

Gepubliceerd op: 06-11-2018

Reacties

Comments