Speciale World Sight Day-actie Essilor

Vandaag is het World Sight Day!

World Sight Day is in het leven geroepen door de World Health Organization (WHO). Het evenement vindt elk jaar plaats op de tweede donderdag van de maand oktober en vraagt aandacht voor de wereldwijde gevolgen van slecht zicht.

De medewerkers van de Essilor groep komen elk jaar in actie voor World Sight Day. Alle activiteiten zijn in lijn met onze bedrijfsmissie “Improving lives by improving sight”. Afgelopen jaar hebben Essilors teams uit meer dan 53 landen zich ingezet in het kader van World Sight Day. Het thema van dit jaar: #putvisionfirst !

Speciale ‘World Sight Day’-actie voor stichting Twobillioneyes!

Stichting TWOBILLIONEYES zet zich in voor het bereiken van 1 miljard mensen ter wereld die een bril nodig hebben maar hier geen toegang tot hebben. Een prachtig doel dat nauw aansluit bij Essilors missie ‘improving lives by improving sight’.

Daarom geldt op donderdag 12 oktober een speciale World Sight Day-actie: voor elk paar Varilux X-series of Eyezen brillenglazen die u die dag bestelt, doneert Essilor één bril aan de stichting Twobillioneyes!

Daarnaast mobiliseert Essilor wereldwijd mensen via de #putvisionfirst-campagne om de eerste stap te nemen voor het controleren van hun ogen. Dit wordt gedaan naar aanleiding van vier thema’s:

  • 1 op de 3 mensen kunnen we wereld niet helder zien
  • 3 op de 4 mensen hebben last van vermoeide ogen
  • 1 op de 2 kinderen heeft last van ongecorrigeerd slecht zicht
  • 1 op de 5 automobilisten kan de weg niet helder zien

Meer informatie

Meer informatie over putvisionfirst en World Sight Day kunt u vinden op: www.putvisionfirst.com / www.essilorpro.nl

Reacties

Comments