Top Vision en Liebenberg Optometrie en Optiek

Top Vision interviewt klanten over een verbouwing of verhuizing en vooral over het waarom en hoe ervan. Interessant is om te lezen hoe bepaalde processen in gang zijn gezet. Ook hoe, in samenspraak met elkaar, het gewenste resultaat behaald is. Ditmaal is Liebenberg Optometrie en Optiek uit Overveen aan het woord!

Niel Liebenberg: “Heldere communicatie, grote window units en het gebruik van warme materialen geven je direct een welkom gevoel”

Datum: 19 september 2017
Gesproken met: Niel Liebenberg
Interview door: Francis Peters
Design: Top Vision Group in samenwerking met Niel en Anja Liebenberg


Jullie hebben veel aandacht aan alle details geschonken door een moodboard te maken met kleuren, meubels, materialen, etc. Hoe is dit zo tot stand gekomen?

We houden van natuurlijke materialen en daar hebben we mooie kleine details bij gezocht. Dit is iets wat we gewoon leuk vinden. Het zijn allemaal dingen die we thuis ook terugzien.

TIP! Klik op de foto voor meer informatie over Store Elements, voor de optimale samenstelling van uw winkel.

 Jullie hebben de verbouwing in eigen beheer gedaan. Hoe hebben jullie alle partijen bij elkaar gekregen? 

Wij hebben van tevoren een eigen planning gemaakt met indeling en tekeningen om overzicht te hebben. Top Vision Group heeft gezorgd dat alle partijen bij elkaar kwamen. We wilden dat het heel eigen zou worden en dat is gelukt. 

In iedere ruimte worden dezelfde materialen gebruikt. Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen?

In het gekozen hout zit veel sfeer en dit hadden we van tevoren al uitgezocht. Hier hebben we alles bij gezocht en gekeken wat echt past. We vinden het fijn dat alles steeds terugkomt in de diverse ruimtes. Het wordt al snel druk omdat je veel verschillenden onderdelen nodig hebt in een optiekzaak.  

Trek de aandacht van de run-shopper en zorg dat de fun-shopper zich speciaal voelt. Meer informatie? Klik op de afbeelding.

In jullie logo staat “Optometrie” als eerste vermeld. Wil dit zeggen dat dit voorop staat?

Ja, je weet dat je een uitgebreid onderzoek kan verwachten en daarna komt pas of er een bril nodig is, lenzen of een doorverwijzing naar bijvoorbeeld een oogarts.

In Zuid-Afrika heb je jarenlang in een oogmedisch centrum gewerkt. Merk je dat je deze kennis als opticien en optometrist kan toepassen?

Zeker, voornamelijk in de optometrie en in al mijn adviezen, weet je precies welke operaties mogelijk zijn en welke klanten er geschikt zijn om door te verwijzen. Je kan onderbouwen waarom bepaalde keuzes nodig zijn of niet.

Wat kunnen de mensen verwachten als ze de winkel binnen stappen?

Verwelkoming, aandacht, goed luisteren naar behoeftes. Goed advies geven welke richting ze op kunnen gaan. Aan de hand van dat advies gaan we dan verder kijken naar oplossingen.

Klik op de afbeelding voor meer informatie over Liebenberg Optometrie en Optiek.

In de etalage worden geen brillen getoond. Hebben jullie hier bewust voor gekozen?

Ja, de winkel is niet zo heel groot en we hebben uit praktisch oogpunt voor grote doeken met verlichting gekozen wat goed zichtbaar is van buitenaf en aan de binnenkant brilpresentaties.

Zijn er dingen die jullie in de toekomst nog wensen?

Een continue aanloop en een stevig team om verschillende klanttypes te kunnen bedienen. We wensen dat wat we doen een mooie mix wordt. Hiermee bedoel ik oogmetingen, adviezen, aandacht aan iedere persoon in de winkel zonder onderbrekingen, trainingen en therapieën. We willen iedereen de tijd en service geven die ze verdienen.

Meer informatie

www.topvisiongroup.com

Informatie over Store Elements: www.topvisiongroup.com/nl/store-elements-nl-pagina
Informatie over run- en fun-shoppers: www.topvisiongroup.com/nl/store-elements-window-units-nl-pagina
Informatie over Liebenberg Optometrie en Optiek: www.topvisiongroup.com/nl/liebenberg-optiek-pagina

Reacties

Comments