Week van de Opticien; de reacties

Van 16 t/m 21 april was het de ‘Week van de Opticien’. Tijdens deze week werd onze branche extra uitgelicht om op die manier de aandacht van studenten en andere geïnteresseerden te trekken. Aan de hand van posters op de ramen van tientallen optiekwinkels, werd er reclame gemaakt voor informatieavonden en ‘kijkjes achter de schermen’. Eyeline sprak met enkele opticiens over hoe ze deze week hebben ingericht en wat de reacties waren.

Brandpunt Optiek Brandwijk

Met posters, advertenties en persberichten in de plaatste klant en op social media, zette Brandpunt Optiek zich erg goed in voor de Week van de Opticien. Dit werd beloond met verschillende geïnteresseerde geluiden van klanten in de winkel. Hoewel de advertenties en persberichten ook inspeelden op de open dag van het Da Vinci college, kwamen er helaas geen aanvragen voor de meeloopdag. Later bleek dat de studenten vanaf 1 april al hun studiekeuze moeten doorgeven. Brandpunt Optiek hoopt dat de Week van de Opticien volgend jaar eerder gepland kan worden. Zelf hebben ze het initiatief genomen om volgend jaar een gastles te geven op een middelbare school.

Flevo Optiek Dronten

In Dronten bij de Flevo Optiek kreeg deze Week van de Opticien een andere insteek. Omdat zij al genoeg aanbod aan studenten hebben, zagen zij niet de noodzaak zich alleen op studenten te richten. Door middel van Instragram- en Facebookstories hielden zij iedere geïnteresseerde op de hoogte van hun activiteiten. “Vaak horen we van klanten dat ze graag zouden willen zien hoe het hier allemaal werkt, daarom besloten we ook hun een digitaal kijkje achter te schermen te geven.” Op Instagram postten zij vandaag een samenvatting van deze week. Bekijk hem hier.

Specsavers

In totaal deden maar liefst 23 winkels van Specsavers mee aan de Week van de opticien. Door middel van het verspreiden van persberichten en posters was Specsavers actief in het promoten van de Week van de Opticien. Hieruit volgden zes deelnemers die een kijkje achter de schermen kregen. “Op die manier willen we laten zien hoe een werkdag er bij ons uitziet”.

Algemene reacties

Hoewel veel opticiens meededen aan de ‘Week van de Opticien’, was de opkomst niet al te groot, beamen ook Optiek Den Heijer, Roosdorp Zwolle, Siefers Maastricht en Rob Boon Dordrecht. De bekende klantenkring is zeker geïnteresseerd in wat meer informatie, maar de studenten lijken nog een extra zetje in de rug nodig te hebben. Wellicht dat het eerder in het jaar voor meer aanmeldingen zorgen volgend jaar.

Gepubliceerd op: 30-04-2018

Reacties

Comments