‘Wij zijn gesloten’ En nu?

‘Wij zijn gesloten’

En nu?

Steeds meer optiekwinkels sluiten de deuren omwille van de veiligheid/gezondheid van klanten en medewerkers. Dit gebeurt op vrijwillige basis. Wat gaat er bij de opticien aan deze ingrijpende beslissing vooraf en wat gebeurt er nu?

Vandaag: Eekelaar Optiek in Tilburg

Afgelopen maandag plaatste Eekelaar Optiek bijgaand bericht op zijn Facebook-pagina.

Wilfred Kafoe, samen met Harm Eekelaar eigenaar van de winkel, vertelt: “We wilden duidelijkheid creëren voor onze klanten, onze medewerkers en onszelf. Dat we officieel wel een oogmeting mogen doen, maar geen optometrische controle; dat begrijpt toch niemand? We mogen geen bril afpassen achter het oor, maar wel een refractie doen. Alsof je dan op 1,5 meter afstand van elkaar zit… Dat is voor iedereen onduidelijk en daarom hebben we besloten de deur dicht te doen. We zijn nu vijf dagen per week 3 uur lang telefonisch bereikbaar en klanten die een bril hadden besteld, kunnen deze op afspraak komen ophalen. Het afpassen doen we dan op een later tijdstip. Veel van onze klanten hebben een lenzenabonnement en dat loopt gewoon door. We moeten roeien met de riemen die we hebben”.

Gepubliceerd op: 30-03-2020

Reacties

Comments