Gucci is fier om aan te mogen kondigen dat acteur, auteur en director James Franco voor de eerste maal zal worden afgebeeld tijdens de Eyewear campagne van dit najaar met de nieuwe Black Bamboo zonnebril.
De campagnebeelden die hun intrede zullen maken vanaf augustus 2013, gefotografeerd Mert Alas en marcus Piggott, markeren de klassieke doch eigentijdse elegantie van deze nieuwe stijl, dewelke een perfect duo vormen met Franco’s gesofisticeerde persoonlijkheid.
De zonnebrillen zijn een geraffineerde evolutie van de klassieke Bamboo versie dat deze lente en zomer gelanceerd werd. De exclusieve eyewear dat James Franco draagt op deze campagnebeelden zijn opvallend door de nieuwe zwarte versie van de fragmenten bamboe dat het donker ruthenium en grijze gespiegelde glazen complementeert. Deze stijl, slechts gebruik makend van natuurlijke bamboe, streeft traditie en innovatie na om de filosofie en tijdloze luxe van Gucci te weerspiegelen.
De pilotenbril met metalen frame, gebaseerd op de pilotenbrillen uit de jaren 70 en verfraaid door details in bamboo op de brug alsook door het Gucci laser signature op de lenzen en tempels, maken van deze bril een erg onderscheidende en iconische zonnebril. Bamboe is een van Gucci’s meest onderscheidende kenmerken en werd sinds 1947 gebruikt voor verscheidene producten door vakmannen uit Firenze, gaande van handtassen en juwelen. Heden ten dage horen de zonnebrillen eveneens in dit rijtje thuis.
In een speciale video demonstreren vakmensen de bedreven vaardigheden die noodzakelijk zijn voor het ontwerp en de ontwikkeling van eyewear waarin natuurlijk bamboo verwerkt is. De video kan bekeken worden op de webpagina van Gucci.
De Bamboo zonnebrillen worden vergezeld van een elegante chocolade-bruine lederen koker, met het logo van Gucci in het goud. De koker op zich geeft al blijk van de exclusiviteit en raffinement van dit model. De Black Bamboo zonnebrillen zullen beschikbaar zijn vanaf oktober 2013 in Gucci Boutiques en bij geselecteerde opticiens.