AM Eyewear viert 20e verjaardag

Vorige week vierde het Australische cult-brillenmerk AM Eyewear zijn 20e verjaardag in het hart van Sydney, Australië, omringd door muzikanten, creatievelingen, modellen, vrienden en familie, precies op de plek waar het al die jaren geleden werd geboren.

Toen het evenement van start ging stond er een rij gasten vol beroemdheden van Oxford Art Factory tot aan Oxford Street. Als aandenken aan de 20e verjaardag van AM Eyewear introduceerde het merk een Limited Edition-lijn monturen die tentoongesteld werden in de gratis Sunglass Bar op de locatie, waar gasten een paar exclusieve, speciaal uitgebrachte zonnebrillen konden pakken en ze konden laten zien aan professionele fotografen. Met lenzen uit AMs wereldwijd geprezen Beach to Bar-lijn worden de lichtgevoelige lenzen donker als ze worden blootgesteld aan zonlicht om de ogen te beschermen op de meest heldere dagen, waardoor ze de perfecte metgezel zijn voor alle gelegenheden, van festivals en strandclubs tot nachtclubs en favoriete bars.

De altijd entertainende Australische televisie- en radiopresentator Danny Clayton nam de rol van MC van de avond comfortabel op zich en mengde zich onder het levendige publiek tussen de line-up van toonaangevende Australische artiesten.

Gedurende het hele feest werd het podium verlicht door CLYPSO, maker van indie dance-muziek en onderscheidende stem in de alternatieve elektronische muziekscene van Australië; Telenova, het raadselachtige, filmische electro-indie-pop trio met leden van Slum Sociable en Miami Horror Y.O.G.A (Peking Duk’s Reuben) en Jimi the Kween, met hun vrolijke, wilde en bizarre combinatie van glitter glam en cowboy chic; en KLP, die met meerdere ARIA Award-nominaties en platina platen bekend staat om haar big house muziek-energie, en gegarandeerd zorgt voor goede vibes en zweterige dansvloeren waar ze ook op het podium staat.

AM Eyewear werd in 2003 opgericht in Australië en ontstond uit een fanatieke liefde voor old school monturen die moeilijk te vinden waren in het land. Van een brutale jonge start tot een wereldwijd gerespecteerd cultmerk; AM is uitgegroeid tot een wereldwijd lifestylemerk, waarbij kwaliteit en comfort altijd op hetzelfde niveau staan als design.

De missie van AM Eyewear is altijd geweest om mooie en uitzonderlijke brillen te creëren die lang meegaan, zegt oprichter Andhra-Kumar (Simon) Ponnusamy. “Vanaf het begin was de visie van AM Eyewear om er goed uit te zien, goed te leven, zorg te dragen voor ons milieu en het verschil te zien. We hebben altijd voor kwaliteit gekozen, in ons ontwerp, onze materialen en onze esthetiek. Al tientallen jaren geven mensen commentaar op de kwaliteit die ze voelen als ze onze monturen in hun handen houden. Onze ambachtelijke benadering van het maken van hoogwaardige brillen is de reden dat we zo’n consistente band hebben met modebewuste mensen over de hele wereld. Al 20 jaar willen we het merk zijn dat we in de wereld willen zien – in die tijd hebben we onze langdurige samenwerking met de ongelooflijke Zeiss-lenzen, bio-based Italiaanse en Japanse acetaten en de focus op duurzaamheid in onze hele toeleveringsketen geïntroduceerd, tot aan ons aanbod om oude monturen terug te kopen en te doneren aan kansarme gemeenschappen. Het hele team van AM Eyewear is trots op het leven dat het merk tot nu toe heeft geleid en is enthousiast over het leven dat nog voor ons ligt”.

Tags: