‘Eschenbach goes green’ en neemt talloze initiatieven om zo duurzaam mogelijk te produceren. Dat strekt zich uit van de producten zelf tot mobiliteit en werkplaats, transport en logistiek, infrastructuur en gebouwen, verpakkingen en communicatie.
Zo bespaart Eschenbach jaarlijks 9.000 kilo papier door onder andere de catalogi digitaal aan te bieden. En dankzij nieuwe biologische afbreekbare verpakkingen wordt er 1,8 ton minder plasticafval geproduceerd. Werknemers werken vaker vanuit huis, het vervoer tussen de diverse fabrieksgebouwen is geheel elektrisch en waar mogelijk wordt samengewerkt met vervoerder DHL GoGreen. Alle gebouwen van Eschenbach zijn volledig uitgerust met LED-verlichting en de IT-servers krijgen hun stroom van Clean Energy Hydropower. Daarmee heeft de producent nu al bijna 2,5 ton aan CO2-emissie bespaard. Ook worden er recyclebare kartonnen etuis gebruikt. Deze worden opgevouwen vervoerd en besparen volume en gewicht.
Voor het tastbare groen heeft Eschenbach voor haar ‘groenste’ merk Botaniq de afspraak met OneTreePlanted (www.onetreeplanted.org) om voor elk verkocht montuur/zonnebril een boom te planten. En voor wat betreft de producten zelf: alle metalen monturen zijn geheel recyclebaar en ook de nieuwste acetaat modellen, gemaakt van recyclebaar BioBased Renew Acetaat van Eastman (FSC-gecertificeerd), zijn volledig recyclebaar.
Eschenbach blijft innoveren in technologie, Zo is er een nieuw, gepatenteerd, onderhoudsvrij scharnier ontwikkeld, met logo, dat recentelijk al in de nieuwste Titanflex-modellen is verwerkt. In stand X29 op BOLD XXL kunnen medewerkers van Eschenbach u alles vertellen over wat deze ontwikkelingen voor uw bedrijfsvoering kunnen betekenen. Uiteraard worden hier ook de nieuwste collecties gepresenteerd. En bij een aankoop ontvangt u een leuke ‘groene’ verrassing.
MEER INFORMATIE
BEELD BRON: Pexels, kamaji-ogino-5065319.
Tags: Bold Optical Fair, Bold XXL