HOET is een begrip in de optiek; niet alleen in België, maar ook ver daarbuiten. Eyeline sprak Bieke Hoet, de zesde (!) generatie die actief is in de optiek. In 2020 nam Bieke het ontwerpbureau over dat ze samen met haar vader Patrick in 1997 oprichtte. Er is in die jaren al heel veel moois van de tekentafel gekomen. Ook de twee eigen Hoet-merken – HOET Couture en Cabrio – zagen hier het licht en ze vierden beide vorig jaar hun 10-jarig bestaan. Ontworpen in België, vervaardigd in België en wereldwijd verkocht.
“We hebben sporen gevonden die terugkeren tot 1883”, vertelt Bieke over de historie van optiekfamilie Hoet. “Dan praat ik wel over optiekzaken, de retail. Totdat mijn vader buiten de comfortzone trad door monturen te gaan ontwerpen. Hij ging daarmee een beetje weg van de metaaldraad monturen en zijn werk vormde een mooie evolutie in de optiek. In die flow ontstond in 1997 ons ontwerpbureau. Ik heb samen met mijn pa het ontwerpbureau opgericht. Aanvankelijk boden we enkel freelance designservices aan, maar geleidelijk startten we met het ontwerpen, maken en verkopen van onze eigen collecties”.
Lees verder in het magazine:
Tags: HOET, Hoet Couture