NIEUW: Oliver Peoples x Roger Federer collectie

Oliver Peoples en Roger Federer zijn verheugd om hun eerste eyewearcollectie te presenteren. De vierdelige samenwerking tussen de merken Roger Federer (‘RF’) en Oliver Peoples begint met zes nieuwe stijlen, waaronder vier zonnebrillen en twee shield-frames. Voor Roger begon de connectie met Oliver Peoples meer dan twintig jaar geleden, toen hij zijn eerste paar van het in Los Angeles gevestigde merk kocht. Of het nu voor sport, lifestyle of zelfs op de rode loper is, de zonnebrillen complementeren elke gelegenheid voor Roger. Dit aspect maakt elk paar echt uniek. Op het eerste gezicht lijkt elke vorm – zelfs de shield – een alledaagse uitstraling te hebben, maar het zijn de afwerkingen die de monturen laten uitblinken.

 

 

De hoge visuele kwaliteit van de lenzen die worden aangeboden in de RF | Oliver Peoples-collectie komt overeen met de innovatieve prestatietechnologie die in elk paar wordt gevonden. Van op maat gemaakte Color Enhancement-lenzen die dominante kleuren versterken die specifiek zijn voor omgevingen zoals water, bos of de stad, tot gepolariseerde lenzen die de schittering van de zon verminderen, en gespiegelde lenzen. Elk paar is ontworpen voor comfort en gemak. De monturen hebben rubberen grip neuspads en pootuiteinden om een consistente pasvorm te ondersteunen tijdens prestatiegebruik. Opmerkelijk is dat elk paar ongelooflijk licht van gewicht is, met maximaal 35 gram.

 

 

In elke hoek zijn er kenmerkende, exclusieve samenwerkingsdetails ter ere van Roger Federer. Elementen zijn onder meer een nummer ‘8’ plaquette, een speciaal nummer voor hem dat zijn geboortedatum (8.8.81) vertegenwoordigt, evenals het aantal van zijn Wimbledon-titels. Een aangepast kernpatroon is ontwikkeld en geïnspireerd op de rijpatronen van de snaren die te vinden zijn op vintage tennisrackets. Een ander symbool van tennis is het aangepaste achthoekige RF metalen logo stuk aan het uiteinde van de poot. De achthoekige vorm is geïnspireerd op het uiteinde van een tennisracket. Bovendien heeft elk paar het iconische RF-logo op de plaquette, pootuiteinden en lenzen. Deze zorgvuldig vervaardigde details voor de drager zijn een kenmerk van het merk Oliver Peoples en dienen als unieke luxe accenten voor deze prestatie-zonnebrillen.

 

De collectie biedt opmerkelijk de eerste shield-stijlen in de geschiedenis van het merk Oliver Peoples. Bij het ontwerpen van shields wilden zowel OP als Roger ervoor zorgen dat de monturen een extreem schone esthetiek hadden, draagbaar en tijdloos waren, terwijl ze toch vooruitstrevend waren op het gebied van mode. De samenwerking biedt twee shield-stijlen, R-4 en R-5. R-4 wordt gekenmerkt door zijn semi-matte bio-nylon top bar, terwijl R-5 een minimalistische, windsor rim top bar heeft.  Misschien wel het meest herkenbaar in design, is het gelijknamige Mr. Federer frame. Met deze nieuwe benadering zijn zonnebril- en optische combinaties beschikbaar en bieden ze de perfecte hybride van actieve componenten met elegante styling. Daarnaast bestaat de collectie uit een semi-rimloze metalen zonnebril met dubbele brugdetail, R-2 en een gedurfd acetaat montuur met een kenmerkende Oliver Peoples sleutelgatbrug, R-3.

 

 

De bijbehorende campagne toont Federer vastgelegd door de geprezen fotograaf, Pari Dukovic. Als referentie naar de verschillende arena’s van Federer’s leven, heeft de styling een geheel witte, op het veld gerichte look en een klassiek, onberispelijk op maat gemaakt smoking. De beelden zijn onderscheidend met een motion.

 

MEER INFORMATIE

www.oliverpeoples.com

 

FOTOGRAFIE: Pari Dukovic