Pearle introduceert eerste nieuwe EssilorLuxottica winkelformat in Nederland

Pearle Opticiens had op 14 juli 2023 de primeur in Nederland met de opening van de allereerste winkel die het nieuwste winkelformat van EssilorLuxottica, de eigenaar van Pearle, introduceert. Dit revolutionaire concept, afkomstig uit Italië, biedt een overzichtelijke presentatie van zowel de bestaande collecties als de nieuwste merkmonturen uit de EssilorLuxottica-familie. Het Italiaanse ontwerp van de winkel straalt warmte uit dankzij het gebruik van kleur en natuurlijke materialen. Met dit vernieuwde format en de meest recente merkmonturen versterkt Pearle haar positie als marktleider en blijft tegelijkertijd trouw aan haar scherpe prijzen.

 

De nieuwe Pearle-winkel in ‘s-Hertogenbosch is ruim opgezet en biedt een overzichtelijke indeling, waardoor nieuwe concepten en presentaties, zoals die van Transitions en de verschillende merken, waaronder Ray-Ban, Oakley, Vogue en Emporio Armani, optimaal tot hun recht komen. Het winkelformat combineert een mix van Italiaans design met vertrouwde Pearle-elementen. Hoewel prijs een belangrijke factor blijft bij Pearle, is er veel aandacht besteed aan scherp geprijsde monturen. Achter in de winkel is een rustige ruimte gecreëerd waar klanten terecht kunnen voor oogmetingen, persoonlijke aandacht en deskundig advies.

 

 

Met de introductie van dit nieuwe winkelformat bevestigt Pearle haar toewijding om klanten een unieke winkelervaring te bieden. Door de samenwerking met EssilorLuxottica en de focus op zowel kwaliteit als betaalbaarheid blijft Pearle de voorloper in de optiekbranche. De eerste winkel in ‘s-Hertogenbosch is slechts het begin van de uitrol van dit innovatieve concept in heel Nederland. Klanten kunnen zich verheugen op een verfrissende en inspirerende winkelomgeving waar ze de nieuwste trends en hoogwaardige monturen kunnen ontdekken.

 

In het najaar nog 10 Pearle winkels in Nederland en België omgebouwd naar dit nieuwe format

Het nieuwe format past goed bij de nieuwe fase die Pearle onder de EssilorLuxottica vlag ingaat.

 

“Het nieuwe winkelformat laat duidelijk zien dat we onderdeel zijn geworden van een echt merkenbedrijf en dat we in de winkel de merkmonturen van ons moederbedrijf alle ruimte geven en goed tot hun recht laten komen. Daarnaast kan de Pearle klant blijven rekenen op de bekende vertrouwde kwaliteit oogzorg en scherpe prijzen. Voor elk budget is bij Pearle een passende zichtoplossing te vinden”, aldus Jan-Derek Groenendaal, Managing Director van GrandVision Benelux.

 

MEER INFORMATIE

Voor meer informatie kunt u terecht op de website van Pearle Opticiens:

www.pearle.nl

 

BEELD: via nieuwsbericht MMBSY