Serengeti staat bekend om Italiaanse knowhow, edele materialen en tijdloze collecties. Nu het merk aan de vooravond staat van zijn 40e verjaardag, lanceert Serengeti een nieuw assortiment dat volledig uit milieuvriendelijke materialen bestaat. Voor deze collectie heeft Serengeti gebruik gemaakt van haar kracht als ontwerper: producten die uitsluitend met de hand worden gemaakt in Italië, met speciale aandacht voor details. Het merk maakt er een erezaak van om alleen te werken met leveranciers die in Italië gevestigd zijn, om hun ecologische voetafdruk te verminderen.
De tijd die in de collectie is gestopt, is een eerbetoon aan de authenticiteit van het merk en zal kenners overtuigen dankzij een unieke stijl die trendy en tijdloze ontwerpen combineert. Serengeti heeft niet gewacht op de lancering van deze collectie om na te denken over eco-verantwoorde materialen, want dit jaar is al 50% van de zonnecollectie eco-ontworpen. De nieuwe collectie volgt dezelfde filosofie met onder andere het gebruik van eco-acetaat.
…
Fotografie: Lara Giliberto
...
Voor Serengeti is ‘Chase the Light’ een ode aan de zoektocht naar het beste evenwicht tussen inspiratie en designperfectie. Met dit in gedachten koos het merk de fotografen Pauline & François, een creatief koppel dat zowel estheten als globetrotters zijn, om deze campagne te belichamen. Zij delen met Serengeti een passie voor licht, een smaak voor design en materialen, objecten die met echte knowhow zijn gemaakt en die de test van tijd en mode doorstaan en tijdloos zijn. In onderstaande foto draagt François het model Denzel en Pauline het model Nancie.
Fotografie: Charlotte Navio / Dimitri Mosiniak
...
Simone Zanoni, Italiaanse chef-kok van het Four Seasons Georges V in Parijs, is daarnaast tevens een van de sterke gezichten van de Chase The Light campagne. Met aandacht voor het kleinste detail in zijn dagelijkse werk in de keuken, is Simone Zanoni een schepper die altijd op zoek is naar uitmuntendheid:
“Mijn bril is een integraal onderdeel van mijn gezicht. Als ik mijn Serengeti’s draag, zie ik ze niet, voel ik ze niet; het is alsof je van je werk houdt en niet het gevoel hebt dat je werkt. Zoals mijn dochter zou zeggen: Papa, je ziet er veel beter uit met je bril op!”
De ontwikkeling van dit nieuwe assortiment wordt gekenmerkt door de constante zoektocht naar details in dit dagelijkse accessoire. Door al haar expertise ten dienste te stellen van uw bril, nodigt Serengeti u uit om het licht te zoeken via een ongeëvenaarde visuele ervaring.
De collectie is nu verkrijgbaar bij Serengeti’s netwerk van partneropticiens.
Tags: Bobo's eyewear, Serengeti