In het tweede kwartaal van dit jaar behaalde Alcon een omzet van $594 miljoen uit de verkoop van contactlenzen. Dit markeerde een stijging van 10 procent op basis van constante valuta in vergelijking met het voorgaande jaar. Deze stijging werd voornamelijk aangedreven door voortdurende groei in silicone hydrogel (SiHy) contactlenzen, waaronder de productlijnen PRECISION1™ en TOTAL™ en prijsverhogingen binnen het assortiment van contactlenzen. De gerapporteerde verkoopcijfers stegen met 9 procent.
De visuele zorg-divisie van Alcon, die ook het segment voor oculaire gezondheidsoplossingen omvat, genereerde een omzet van $1.020 miljoen in het kwartaal. Dit vertegenwoordigt een groei van 15 procent op basis van constante wisselkoersen met een gerapporteerde stijging van 13 procent. Op het groepsniveau en bij constante wisselkoersen steeg de omzet van Alcon in het kwartaal met 12 procent tot $2.402 miljoen, terwijl de kernbedrijfsmarge met 1,5 procent toenam tot 19,9 procent.
VOOR MEER INFO: www.myalcon.com/nl
BRON: Eyewear Intelligence, Alcon Q2 contact lens sales rise 10% amid continued SiHy lens growth, price increases.