De eerste drie CooperVision Roadshows 2023 zijn in Rotterdam, Utrecht en Zwolle achter de rug en volgende week volgen Almere, Arnhem en Eindhoven. De redactie van Eyeline was in Utrecht en tijdens het avondvullende programma werd de volle zaal in Hotel van der Valk meegenomen in de wereld van een leven lang lenzen dragen: van myopie tot presbyopie en alles wat daartussen zit.
Goed om te zien dat ook de diverse leeftijdsgroepen binnen het team van CooperVision aan het woord kwamen. Van Sander Uittenbogaard tot Fred Johannes en iedereen die daartussen zit: Ad van Wijngaarden, Ilona Bradwolff en Merel Kanters. En ja, dit was slechts een greep uit de teamleden die ook aanwezig waren: Menno Langedijk, Liesbeth Brandwijk, Nataly Analbers, Maarten Brok, Bianca Kalkman en John Ravelli. Speciale gast was Dr. Roel Hermans.
Ad vertelde hoe een myopie management praktijk te starten en welke elementen CooperVision aanbiedt zoals webinars, seminars, evidence-based onderzoek en een breed portfolio in glas (SightGlass Vision™ met Diffusion Optics Technology™), in contactlenzen (MiSight®) en in nachtlenzen (DreamLite®). Ook qua marketingmaterialen is er over veel zaken goed nagedacht, zoals de social media content MiSight 1 day (zie afbeelding). Ilona gaf tips & tricks voor een efficiënte refractie bij jongvolwassenen en besprak op een later moment de kansen binnen de multifocale doelgroep. Sander ging in op de waarde van Generatie Z voor de contactlenspraktijk. Dr. Roel Hermans van Bureau Objectief deed in samenwerking met het Oogfonds onderzoek naar gedragsinzichten op basis van doelgroeponderzoek voor wat betreft myopie en beeldschermgebruik. De aanwezigen hadden een primeur want dit onderzoek wordt op 12 oktober (World Sight Day) landelijk gepubliceerd. Tot slot was het Game Time waar Merel casussen in de praktijk introduceerde. Vervolgens werd in diverse groepen een ‘casus myopie’ of ‘casus presbyopie’ behandeld. Een leerzaam moment voor de aanwezigen met veel ruimte voor discussie.
Deze aanwezigen waren enthousiast!
“Ik ga zeker gebruikmaken van het superhandige marketingmateriaal. CooperVision denkt daar van A tot Z goed over na. Ik wil een mailing plannen naar klanten en ook zo’n spreekbeurtpakket vind ik top. Goed om te horen dat de 7-jarige MiSight-studie naar zachte contactlenzen op dit moment langstlopend is. Ook World Sight Day houd ik volgende week in de gaten”. Annet Jongmans, Kidzz Eyezz
“Zo’n Roadshow is altijd goed om kennis te updaten en bij te blijven. Binnenkort staat mijn nieuwe website live met veel informatie over myopie management. Daar kun je sowieso niet omheen in mijn winkel, want ik heb de grote raamstickers van CooperVision prominent op mijn deur geplakt”. Türkan Tozen, Van Rijt Optiek
“Ik ben hier vanavond samen met mijn collega Timo Holleman. We vinden vooral de bewustwording van veel informatie ‘die je eigenlijk wel weet’ fijn. Echt een opfrisser, zoals dat contactlenzen vanaf 8 jaar aangemeten mogen worden. Ook de presentatie van gedragswetenschapper Dr. Roel Hermans vonden we een toegevoegde waarde”. Esmee Cretier van Corné Optiek
CooperVision, bedankt voor de uitnodiging en succes verder met de Roadshows in Nederland én België.
Tags: CooperVision