Monoqool pleit voor verkoopsucces door “Icon best seller concept”

Een zorgvuldige benadering van montuurselectie, ondersteund door gedetailleerde verkoopgegevens die door het Deense merk Monoqool zijn verzameld. Het ‘Icon best seller concept’ is een ingenieuze maar eenvoudige formule, waarmee ongewenste risico’s en dure fouten bij de selectie van Monoqool monturen door optiek ondernemers worden uitgesloten. Wanneer opticiens met dit concept gaan werken pleit Monoqool altijd een succesformule te zijn met een positief verdienmodel.

Door middel van dit unieke concept worden opticiens geadviseerd omtrent het selectieproces van monturen. Zo wordt er meer op feiten gebaseerd in plaats van puur emotionele benadering. Met de huidige vooruitzichten van de wereldeconomie, is het nu belangrijker dan ooit voor opticiens om slimme beslissingen te maken over welke merken monturen er in de winkel worden getoond, zodat er zoveel als mogelijk gestuurd kan worden op het behalen van winst.

Foto credits: Monoqool, The Hive Studio

 

Hoe werkt het?

  1. De opticien selecteert minimaal 40 Monoqool monturen – waarvan 60-80% tijdloze en klassieke stijlen uit de top 50 lijst van Monoqool.
  2. De overige monturen (20-40%) worden geselecteerd door de opticien. Deze selectie moet bestaan uit kleurrijke stijlen die zij graag in hun Monoqool presentatie willen hangen om speciale aandacht te creëren, bijvoorbeeld door toevoeging van heldere tinten zoals frisse kleuren of warm oranje.
  3. Wanneer individuele monturen in deze selectie wordt verkocht, wordt de opticien geadviseerd om de voorraad snel aan te vullen – idealiter wekelijks. Zo blijft de Monoqool selectie in de winkel zo sterk, gewild en opvallend mogelijk en is de kans op verkoopsucces het grootst!

 

Presentatie van monturen

Alle Monoqool montuurbestellingen door optiek ondernemers kunnen worden voorzien van point-of-sale materialen waaronder etalage banners of 3D displays, geproduceerd in samenwerking met de Deense ontwerper Mads Hanghøj. Door het gebruik van deze materialen, krijgen ondernemers naast de keuze hulp van monturen een extra hulpmiddel om de presentatie van monturen aantrekkelijk te maken.

 

www.monoqool.com

 

Tags: