Marcolin lanceert nieuw trainings- en ervaringsproject in augmented reality

Marcolin innoveert met augmented reality voor klantervaring en training. Werknemers en klanten kunnen op deze manier het boeiende verhaal achter de fascinerende brillenproductie ontdekken tijdens een meeslepende rondleiding door Marcolins Italiaanse fabrieken. Als vervolg op en ontwikkeling van het Marcolin Manufacturing Academy programma betreden medewerkers nu via virtual reality-headsets het hart van de creatieve- en productieafdelingen.

.

Marcolin innoveert op deze manier met VR-training voor zowel productie en klantbeleving. Klanten en partners wereldwijd kunnen de authentieke wereld van Marcolin ervaren zonder hun huis te verlaten, dankzij realistische videobeelden en veelzijdige VR-technologie. Door middel van de Virtual Reality Ervaring bij Longarone, het hoofdkantoor van Marcolin, maken gebruikers een unieke reis door alle productieruimtes, van het creatieve proces tot de productdistributie. Hier kunnen ze 3D-objecten van dichtbij bewonderen en de buitengewone stukken uit de collectie ervaren. Binnenkort kunnen medewerkers, klanten en partners deze meeslepende ervaring beleven, met live begeleiding op afstand. Een persoonlijke en indrukwekkende belevenis die het vakmanschap van Marcolin onthult.

.

Sabrina Paulon, Group HR Director bij Marcolin, verklaart: “Bij Marcolin hebben we het potentieel van digitale transformatie en technologie benut om de training van onze werknemers en hun vaardigheden te verbeteren. Het vormt de basis van onze knowhow. Vanuit ons oorspronkelijke trainingsdoel was het een natuurlijke stap om deze toepassing verder uit te breiden naar de klantervaring. Het doel is om onze identiteit en unieke werkwijze over te brengen, van het creatieve proces tot de fasen waarin vakmanschap en traditie samenkomen met technologische innovatie en productie 4.0.”

.

MEER INFORMATIE

www.marcolin.com

Tags: