Oogwereld: ‘eigen’ en lokaal

Eind 2022 telt Oogwereld maar liefst 87 winkels: 74 in Nederland en 13 in België. Het resultaat van een gestage groei die nog steeds doorzet. Bij zo’n overname is soms een ‘cosmetische ingreep’ nodig, soms moet er iets grondiger worden verbouwd en soms gaat het alleen om een aanpassing op de gevel. Hoe komen die beslissingen tot stand?

 

“Voor ons staat de kwalitatieve uitstraling centraal”, vertelt marketingmanager Tessa Post in de wintereditie van Eyeline Magazine.

Operationeel manager Will Tops voegt daaraan toe: “Van de eerste vijf of zes winkels die we gingen verbouwen, hebben we er een aantal in dezelfde stijl gedaan. Omdat we die stijl prettig vinden en het in deze winkels alweer tijd was voor een make-over. Met een stijlvollere brillenpresentatie en een fris interieur heb je als het ware weer een ‘refurbished’ winkel. Elke winkel krijgt de aanpak die past bij dat specifieke bedrijf. We zorgen ook enkele malen per jaar voor een duidelijke boodschap die we over alle winkels verspreiden: onze hoogwaardige service en producten tijdelijk met een korting. Daarnaast kijken we naar klantgroepen en doelgroepen om daar specifieke promoties op af te stemmen. Dat regelen we centraal voor alle winkels. Voor ons is een belangrijk onderdeel daarbij de lokale aanpak”.

 

Lees hier het hele interview met marketing manager Tessa Post en operationeel manager Will Tops (beiden te zien op de foto bovenaan het artikel).

 

www.oogwereld.nl

Tags: