Mood Media’s onderzoek ‘In-store Customer Trends 2023’ onthult dat een ideale sfeer in combinatie met digitale schermen en kiosken de aankoopbereidheid in winkels stimuleert.
Het rapport biedt inzichten voor retailers op het gebied van sfeer in combinatie met digitale technologie, waardoor interactieve betrokkenheid ontstaat en de relatie tussen merk en consument wordt versterkt.
Uit het onderzoek onder ruim 8.000 respondenten wereldwijd blijkt dat meer dan de helft van de consumenten graag naar een winkel gaat om producten overzichtelijk bij elkaar te zien. Digitale schermen met productaanbod versterken deze shopbeleving en het aankoopgedrag. Ongeveer 40 procent doet aankopen op basis van content op de schermen. Digitale schermen spelen een steeds belangrijkere rol in winkels, waarbij interactieve schermen en kiosken de shopper helpen het productaanbod te verkennen. Bijna 40 procent van de bezoekers geeft aan dat digitale berichten aankopen stimuleren, en 43 procent wordt herinnerd aan eerder overwogen aankopen.
De juiste sfeer is van cruciaal belang voor een optimale winkelbeleving. Meer dan de helft van de consumenten bezoekt een winkel om producten te voelen, zien en proberen. Een goede combinatie van sfeer, geur en muziek zorgt ervoor dat 35 procent van de bezoekers langer in de winkel blijft en 45 procent terugkomt.
Benieuwd geworden naar de onderzoeksresultaten uit het rapport? Lees het rapport ‘In-store Customer Trends 2023: Turning Insights Into Inspiration‘ op de website van Mood Media.
BEELD BRON: Pexels, Foto door Thirdman TEKST BRON: Mood Media 'Twee derde shoppers is op zoek naar inspiratie in een winkel'.
Tags: Mood Media, Nieuws