Inschrijvingen geopend: Oogmeetweken 2023 | Optitrade Retailgroep

Na het succes van de Oogmeetweken vorig jaar (gemiddelde kopende respons van 7.2%) organiseert Optitrade in 2023 weer een nieuwe editie van 4 september t/m 14 oktober 2023. Zelfstandige opticiens zullen tijdens deze periode volop in de aandacht staan door middel van deze nationale campagne.

Net als vorig jaar heeft Optitrade Retailgroep diverse pakketten met communicatiemiddelen samengesteld in samenwerking met een aantal Optitrade leveranciers. Zij bieden een sponsoring aan wanneer u inschrijft voor deze campagne en kiest voor hun content.

 

Blond Amsterdam

De samenwerking die Optitrade afgelopen jaar aanging met Blond Amsterdam bleek een succes en daarom wordt deze samenwerking voortgezet. Eigenaressen Femque van Geffen en Janneke Dröge van Blond Amsterdam hebben een doel: zij willen mensen blij maken met hun producten. Alle illustraties ontwerpen Femque en Janneke zelf, tegenover elkaar aan tafel in hun atelier. Zij werken met liefde en heel veel plezier. Wereldwijd herken je hun touch of blond. De blozende, kleurrijke stijl. Met unieke tekstjes met een knipoog. Er is altijd een twist.

Dit jaar krijgen consumenten bij aankoop van een complete bril in de campagneperiode een limited edition Blond Amsterdam Giftset met een bord, kommetje, een mok en brillendoekje verpakt in een bijpassende tas. Een bijzonder leuke eyecatcher waarmee u uw klanten een extra aankoopstimulans kunt geven. Deze set is speciaal voor de deelnemende opticiens ontworpen en alleen via deze actie te krijgen. De producten zijn niet verkrijgbaar in de winkel of webshop van Blond Amsterdam.

Bestel de campagne en ontvang Blond Amsterdam incentive

Als u deze campagne besteld, dan ontvangt u 24 incentives van Blond Amsterdam en Talba (afhankelijk van het gekozen pakket) om uw consumenten te kunnen belonen voor de aankoop van een bril/contactlenzen. Deze incentives worden gesponsord door diverse leveranciers die de Oogmeetweken mede mogelijk maken.

.
.

Zeker Scherp Campagnestrategie*

Het slechter worden van uw zicht gaat vaak zo geleidelijk dat u het nauwelijks doorheeft.  Niet alleen scherp zien, maar vooral zeker weten dat u zo scherp ziet als mogelijk. Die behoefte is voor uw klant een sterke emotionele motivatie om langs te komen voor een gratis oogmeting. Minder scherp zicht valt vaak pas op in de donkere herfstmaanden. Daarom lanceert Optitrade juist dan de Nationale Oogmeetweken.

Doel: Bestaande én nieuwe klanten naar uw winkel trekken voor een oogmeting. Meer traffic, meer contactmomenten en meer verkoopmogelijkheden.

Werking: U verleidt uw klanten met een gratis oogmeting. Koopt de klant dan een complete bril of een contactlenzenpakket? Dan geeft u de Blond Amsterdam giftset cadeau.

Doelgroep: Leeftijd: 18 – 80 jaar

Laatst gekocht: tussen de 12 maanden en 78 maanden geleden

Geslacht: M/V/O

Uitsluiten: alle brilaankopen in de afgelopen 24 maanden en alle lensaankopen in de afgelopen 12 maanden

Voor deze campagne zijn o.a. de volgende middelen beschikbaar: POS-pakket, DM, E-dm, online/social banners, in App advertising, Hah magazine.

 

MEER INFORMATIE

Inschrijven voor deze campagne kan vanaf nu t/m 10 augustus 2023. Log in op www.openmarketingplatform.nl om uw bestelling in te vullen.

Meer informatie? Neem contact op met één van de Marketingconsultants van Optitrade:

Loyalty Lab

Niels van den Akker: +31 61 172 59 82

Sidney Overes: +31 6 46423389

Reno van den Berg: +31 6 29351105

Jill Marketing Group

Jeroen de Wit: +31 63 102 57 36

 

www.optitrade.nl/oogmeetweken