Eyeline feliciteert Gijs Maat met de benoeming als ‘Head of EssilorLuxottica Wholesale Benelux’. In deze nieuwe rol is hij verantwoordelijk voor zowel het monturen- als het brillenglazenportfolio. Het verder versterken van de betrokkenheid en samenwerking met de gewaardeerde klanten is een belangrijke pijler.
Natuurlijk kennen we Gijs al veel langer; hij werkt al bijna 15 jaar voor Essilor in verschillende commerciële en leidinggevende functies. Tot voor kort was hij algemeen directeur van Essilor Group Nederland. Naast zijn afgeronde opleiding als opticien heeft Gijs een master in bedrijfskunde van de Business School Nederland. Gijs is al van jongsaf aan gefascineerd door de optiek: “Ik kom uit een optiekfamilie en heb zelf gewerkt als opticien. Mijn achtergrond heeft mij altijd geholpen om me in te leven in de dagelijkse praktijk van onze klanten en me te richten op het ontwikkelen van innovatieve oplossingen om onze klanten te ondersteunen bij het bieden van de beste oogzorg. In mijn nieuwe rol is het belangrijkste doel om een unieke gesegmenteerde waardepropositie te ontwikkelen en implementeren, door de sterkten van onze merken te combineren. Om dit te bereiken werken wij verder aan de introductie van ons nieuwe partnerprogramma, 360 EssilorLuxottica. Daarnaast breiden we de klantreis verder uit door monturen, brillenglazen en instrumenten te combineren. Tot nu toe zijn er belangrijke stappen gezet door tools te introduceren die de klantreis versterken. Neem bijvoorbeeld de Eyecast, dé verkooptool voor het verkopen van premium brillenglazen, de Lenswall, een kwalitatieve winkeldisplay en de introductie van het Advanced Vision Accuracy (AVA)-concept, gebaseerd op een oogmeting met een precisie van 0,01 Dpt. Deze tools zijn goede voorbeelden van hoe wij onze klanten ondersteunen. Ik ben ervan overtuigd dat we, op basis van een sterke merkdifferentiatie, nieuwe en unieke kansen creëren voor de opticien en voor de consument”.
Franco Ferrante, Head of Wholesale Noord-Europa, is blij met de benoeming van Gijs om EssilorLuxottica als één bedrijf te leiden. “Zo profiteren onze gewaardeerde klanten optimaal van de synergieën tussen Essilor en Luxottica. We bieden hen een unieke positie om de kijkbehoeften van de consument zo goed mogelijk in te vullen”.
Succes in deze mooie nieuwe rol Gijs!
Tags: EssilorLuxottica